داغ کردن می تواند بلای جان خودرو باشد و هیچ گاه نباید به آسانی از کنار آن گذر کرد. لوازم یدکی دوو هیچ چیزی بدتر و ترسناکخیس از دیدن آمپر آبیرنگ وجود ندارد که وارد ناحیه قرمزرنگ گردیده است. هنگامی که دمای پیشرانه از حد معینی بگذرد احتمال گیرکردن یا این که تاب برداشتن برخی قطعات وجود دارااست. ما معتقدیم که از سیستم خنککنندگی با اعتنا به مداقه آن مخصوصاً در دورهای بالا و خودروهای اسپورتی که گرمای متعددی را ساخت مینمایند غفلت گردیدهاست.
ترموستات حاد
ترموستات میان رادیاتور و پیشرانه قرار گرفته و بهشکل مؤثری دمای آن را در اختیار گرفتن مینماید. این قطعه سبب ساز محصور کردن مایع خنککننده تا مجال وصال دمای پیشرانه به محدودهی مطلوب گردیده و به ساختوساز سریع دمای مطلوب یاری مینماید. ترموستات که در صدر بسته میباشد میان دماهای ۹۵ تا ۱۱۰ سکو سانتی گراد باشد گردد و سوپاپی که گشوده گردیده به سیستم خنککننده اذن خواهد بخشید تا فعالیت خویش را اجرا دهد.
یک ترموستات حاد می تواند بسته باقی بماند و بازدارنده از تکان مایع خنککننده در نزدیکی پیشرانه خواهد شد. مضمون حرف این میباشد که ترموستات شغل خویش که به عبارتی محافظت دمای متعادل پیشرانه را اعمال نداده و در حالتیکه راننده متوجه آن نشود پیشرانه به احتمال زیاد داغ خواهد کرد.
فساد لولهها، رشته یا این که واترپمپ
لولههای خنککننده اکثر اوقات پایین کاپوت مخفی باقیمانده و با دقت به اینکه اکثر سیستمها از لولههای بی آلایشی سیلیکونی یا این که لاستیکی استعمال مینمایند، فساد یا این که مسدودی بهکرات فیس میدهد.
الکترولیزهای باطن رادیاتور میتواند سبب ساخته شدن لایههای ایزوله در حوالی لولههای خنککننده گردیده و این فرمان میتواند سبب از فعالیت افتادن جریان مایع خنککننده و جابجایی گرما گردد. همینطور احتمال از در بین رفتن این لولهها به خیال گرمایی که تحمل مینمایند و همینطور انبساط و انقباضی که چهره می دهد وجود داراست.
رشته رادیاتور پشت یا این که جلوی رادیاتور قرار گرفته و برای جابجایی هوا و امداد به خنک کردن آیتم استعمال قرار میگیرد. خودروهای متعددی از حرفههایی به کارگیری مینمایند که با وصال به دمای مشخص بهشکل الکترونیکی در دست گرفتن گردیده و در صورتی این قطعات الکترونیکی از شغل بیفتند یا این که پرههای حرفه جراحت ببیند، جریان هوا می تواند کاهش پیدا کرده و پیشرانه داغ نماید.
یک واترپمپ معیوب نیز می تواند پیشرانهی خودرو را در معرض خطر قرار دهد. مایع خنککننده مستلزم جزیان یافتن با سرعتی خاص در شبکههای سیستم خنککننده میباشد. در حالتی که پروانهی درون واترپمپ از عمل بیفتد یا این که بشکند این جریان مایع خنککننده کاسته شده یا این که متوقف شود و این فرمان سبب ساز کاهش برهمکنش مایع با بخش ها داغ پیشرانه شود.