مرسوم ترین دلایل فعالیت نکردن حرفه رادیاتور (Car Radiator Fan Not Working) دربرگیرنده سوختن فیوز، رله حاد یا این که سیم های فرسوده میباشد. همینطور میتواند ناشی از معیوب بودن سنسور دمای مایع خنک کننده، سطح تحت مایع خنک کننده یا این که به عبارتی ضد یخ ماشین و جراحت دیدن خویش رشته باشد.
اگرچه اینها برخی از دلایل میباشند، البته تمامیی آنها نیستند. در اینجا لیست ظریف تری از انگیزه شغل نکردن رشته ماشین اورده شده میباشد:
سوختن فیوز
یک فیوز نسبتاًً کلیه چیزهای الکتریکی را در ماشین را در دست گرفتن می نماید. سوختن فیوز معمولاً صورت میدهد و ردوبدل آن هزینه متعددی ندارد. در حالتیکه رشته ماشین شما فعالیت نمی نماید، دفترچه راهنمای ماشین خویش را رسیدگی نمایید و فیوز در دست گرفتن رادیاتور یا این که حرفه را پیدا نمایید و در شکل نیاز آن را ردوبدل فرمایید.
فساد سنسور دمای خنک کننده
دو نوع سیستم در سبک های متعدد خودرو وجود دارااست. یا این که در اختیار گرفتن رشته شما در واحد در اختیار گرفتن موتور مخلوط گردیدهاست یا این که یک ماژول در اختیار گرفتن حرفه غیر وابسته دارید. در هر دو گزینه، کنترلرها از سنسور دما برای اگاهی از مجال پرنور کردن حرفه ماشین استعمال می نمایند.
در صورتیکه این سنسور دمای مایع خنک کننده حاد باشد و دمای موتور را صحیح آرم ندهد، واحد در دست گرفتن رشته نمی داند چه هنگامی می بایست حرفه ماشین را پرنور نماید. ولی به خاطر داشته باشید که برخی از خودروها از سنسورهای جدا دمای مایع خنک کننده موتور برای حرفه رادیاتور و واحد در دست گرفتن موتور استعمال می نمایند.
معدود بودن مایع خنک کننده
در حالتیکه سطح مایع خنک کننده ماشین شما زیر باشد، این احتمال وجود داراست که هوا را به باطن سیستم خنک کننده فشار دهد و سنسور دمای مایع خنک کننده را به صدق نخواند. در حالتی که سطح مایع خنک کننده تحت میباشد، بایستی مخزن مایع خنک کننده را لبریز نمایید.
در صورتیکه این شغل را ایفا ندهید، ممکن میباشد موتور ماشین شما بیشتراز حد گرم خواهد شد که در سود میتواند سبب به بسته شدن موتور خواهد شد. در سود، موتور ماشین شما از میان می رود و هزینه تعمیر بسیار گرانی را برای شما ساخت می نماید. به این ترتیب این چیزی میباشد که بایستی مراقب آن باشید.