لاستیک های ران فلت در سه نوع متعدد ساختوساز میشوند. لاستیک متکی به خویش، لاستک خویش ترمیم، لاستیک با توکل گاه کمکی دراین نصیب به توضیح مختصری از این تایرها میپردازیم.
۱٫لاستیک متکی به خویش
همه گیرترین نوع تایرهای ران فلت، نوع متکی به خویش هستند. دیواره داخلی این نوع لاستیک ها از حد معمول بسیار مشقت بار خیس میباشد و همینطور دارنده توکل گاه داخلی نیز میباشند به جهت وجود این توکل گاه بیشتر سطح لاستیک به مکان قرارگیری روی حلقه، برروی این بخش قرار میگیرد کهاین شغل از صدمه به آن دوری می نماید. از معایب به کارگیری از این نوع لاستیک ها نیز میتوان، سواری محکم خیس خودرو را اسم پیروزی و همینطور خودروهای مجهز به ران فلت عبور از دست انداز برایشان دشوار خیس از خودروهای دیگر میباشد.
۲٫لاستیک خویش ترمیم
لاستیک های خویش ترمیم مانند اسپری های ضد پنچری شغل می نمایند. این لاستیک ها از باطن دارنده آستری میباشند و در شکل ساخت رخنه خرد این آستری عکس العمل نماد میدهد.به کارگیری از این نوع لاستیک ها خیلی معمول نیست و صرفا در سایزهای محصور ایجاد می گردد.
۳٫لاستیک های با توکل گاه کمکی
به کار گیری از این نوع لاستیک ها در وسایل نقلیه نظامی به چشم می خورد در پیاده سازی این نوع لاستیک ها، از کولار برای تقویت تایر مستعمل میباشد. کولار منجر مقاومت در قبال پنچری و حتی گلوله میشود؛ همینطور با تقویت قسمت داخلی، میتواند وزن خودرو را نیز تحمل نماید. بالا بودن وزن این لاستیک ها، سبب ساز تاثیرات منفی بر روی مصرف سوخت و هندلینگ خودرو می توان به همین عامل، این نوع لاستیک تنها در خودروهای هنگفت بکار می رود.