انواع گیربکس AT

خرید لوازم یدکی چینی در مشهد

انواع گیربکس AT

۲۸ بازديد

گیربکس های AT به دو تیم تقسیم میشوند:

گیربکس AT چهار سرعته: این نوع گیربکس کهن ترین نوع گیربکس AT میباشد و امروزه کمتر استعمال می گردد.

 

لوازم یدکی برلیانس در مشهد

 


گیربکس AT پنج سرعته: این نوع گیربکس همه گیرترین نوع گیربکس AT میباشد و در اکثر خودروهای مدرن به کار گیری می‌گردد.
گیربکس AT شش سرعته: این نوع گیربکس نسبت دنده بیشتری نسبت به گیربکس های پنج سرعته داراست و قادر است منجر ارتقا عملکرد و کاهش مصرف سوخت خواهد شد.
گیربکس AT هفت سرعته: این نوع گیربکس نسبت دنده بیشتری نسبت به گیربکس های شش سرعته داراست و می‌تواند سبب ارتقاء سعی و کاهش مصرف سوخت گردد.
گیربکس AT هشت سرعته: این نوع گیربکس نسبت دنده بیشتری نسبت به گیربکس های هفت سرعته دارااست و قادر است منجر ارتقا سعی و کاهش مصرف سوخت خواهد شد.
گیربکس های AT با سرعت بیشتر و نسبت دنده بیشتر نسبت به گیربکس های AT دیرین خیس، کارآمدتر می‌باشند. این دستور میتواند منجر کاهش مصرف سوخت و پیشرفت در عملکرد خودرو خواهد شد.

گیربکس دو کلاچه
گیربکس دو کلاچه (DCT) نوعی گیربکس خود کار میباشد که از دو کلاچ برای بده بستان دنده به کار گیری می نماید. این فرمان سبب ساز می‌شود که ردوبدل دنده سریعتر و سرازیر خیس صورت بپذیرد.

گیربکس های DCT از دو شفت ورودی درست شده اند که هر مورد به یک کلاچ متصل می باشند. یکی‌از شفت ها به دنده های زوج و دیگری به دنده های شخص متصل میباشد.

در هنگام بده بستان دنده، کلاچ کلاچ شفت ورودی فعلی را جداگانه می نماید و کلاچ کلاچ شفت ورودی آتی را مشغول می نماید. این دستور سبب می‌شود که دنده آینده فارغ از وقفه در جابجایی توان به چرخ ها وارد گردد.

مزایا گیربکس دو کلاچه
گیربکس های DCT مزایای متعددی نسبت به گیربکس های خودکار سنتی دارا هستند. این مزایا عبارتند از:

بده بستان دنده سریعتر و جاری خیس: گیربکس های DCT می‌توانند دنده ها را در کمتر از 100 میلی ثانیه بده بستان نمایند. این فرمان منجر میگردد که همت خودرو جاری خیس و شادی بخش خیس گردد.
مصرف سوخت کمتر: گیربکس های DCT می‌توانند گشتاور موتور را به صورت کارآمدتری به چرخ ها منتقل نمایند، که قادر است منجر کاهش مصرف سوخت خواهد شد.
تلاش عالی در حالت طاقت فرسا رانندگی: گیربکس های DCT میتوانند به محافظت در اختیار گرفتن خودرو در حالت طاقت فرسا رانندگی مانند عجله گیری سریع یا این که توقف ناگهانی امداد نمایند.
با این حالا، گیربکس های DCT معایبی نیز دارا‌هستند. این معایب عبارتند از:

هزینه فراتر: گیربکس های DCT معمولاً گران خیس از گیربکس های خود کار سنتی میباشند.
عدم وضوح بیشتر: گیربکس های DCT غامض خیس از گیربکس های اتومات سنتی می‌باشند، که میتواند سبب ارتقاء هزینه تعمیر و محافظت خواهد شد.
گیربکس های DCT فعلا در خودروهای مختلفی به کارگیری می‌شوند. این خودروها مشتمل بر خودروهای سواری، خودروهای تجاری و حتی خودروهای مسابقه ای میشوند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.