تایپیت چیست؟

خرید لوازم یدکی چینی در مشهد

تایپیت چیست؟

۲۵ بازديد

تایپیت قطعه ای میباشد که در موتورهای سوپاپ تکان برجستگی بادامک را به میله تایپت(تایپیت) جابجایی می‌دهد.

 

لوازم یدکی دوو

 

در برخی موتورهای تمایل سوپاپ رو جنبش بادامک از روش جام تایپت مستقیما به ساق سوپاپ منتقل میشود. در بقیه موتورهای رغبت سوپاپ رو جنبش بادامک از روش انگشتی به ساق سوپاپ انتقال میابد دو نوع تایپیت (تایپت) وجود داراست تایپت مکانیکی و تایپت روغنی تایپت مکانیکی استوانه ای توپر یا این که تو خالی میباشد در موتورهای سوپاپ رو تایپت سوار بادامک میباشد.
تایپت جنبش بادامک به رغبت را جابجایی می دهد. تایپت تکان بادامک را از روش جام تایپت یا این که از روش انگشتی در موتورهای تمایل سوپاپ رو، مستقیما به ساق سوپاپ منتقل می نماید، سطحی که سوار بادامک میباشد صاف به حیث میرسد در حالتی‌که چه معمولا اندکی محدب میباشد برجستگی بادامک با سطح تاپیت تماس سوا راءس دارااست ولی در سود تایپیت هر توشه که بالا می رود اندکی می‌چرخد. اکثری از موتورها تایپت دارنده غلتک می باشند. این نوع تایپت غلتکی داراست که روی بلبرینگ های ساچمه سوزنی میچرخد غلتک به عوض لغزیدن روی بادامک روی ان می غلتد در سود اصطکاک کاهش می‌یابد و مصرف سوخت نادر می گردد .
تایپت های غلتکی ابدا نباید در شکاف خویش بچرخند، چون قابلیت داراست که کج بچرخند، در این‌حالت برای پرهیز از چرخش تاپیت غلتکی سطح راهنمای تختی بر روی بدنه تایپت ساخت می نمایند، کاربرد این سطح راهنما، قابلیت و امکان پذیر کردن جنبش تایپت به بالا و زیر میباشد که‌این عمل بازدارنده چرخش آن میگردد.

تایپتهای روغنی:

در تایپت روغنی از فشار روغن موتور برای نگهداری تماس تایپت با برجستگی بادامک و در موتورهای سوپاپ رو با گرایش بادامک استعمال می‌شود. در موتورهای رغبت سوپاپ رو با جام تایپت میان برجستگی بادامک و ساق سوپاپ میباشد تایپت روغنی به صورت خود کار با تغییر تحول معیار خلاصی سیستم جایزه تهیه می‌شود، خلاصی سیستم پاداش سوپاپ از انبساط یا این که سایش ناشی میشود .
به کار گیری از تایپت روغنی سبب ساز کاهش سرو صدای تایپت سایش قطعات سیستم پاداش سوپاپ و نیاز به تهیه مکرر خلاصی سیستم جایزه سوپاپ میگردد. روغن ذیل فشاری که از پمپ روغن بیرون می‌گردد، از روش یک مجرای اساسی روغن وارد بالا بر می‌شود. این مجرای مهم روغن در سرتاسر بدنه موتور امتداد دارااست و وقتی که سوپاپ بسته میگردد، روغن از روش روغن خورهای جان دار که در بدنه تایپت و پیستون داخلی وارد تایپیت می گردد. فشار روغن باعث گشوده شدن شیرپولکی گردیده و آنگاه روغن به فضای ذیل پیستون جریان مییابد، در سود پیستون بالا رفته و به گرایش تایپت فشار می‌آورد تا خلاصی سیستم جایزه سوپاپ را بگیرد، آن‌گاه هنگامی بادامک تایپت را بالا میبرد دیگر تایپت هیاهو نمی نماید چون تایپت روغنی خلاصی را گرفته و بازدارنده ساخت‌و‌ساز غوغا گردیده‌است. وقتی که تایپت به طور ناگهانی بالا می رود، فشار روغن پایین پیستون ارتقاء مییابد و در فیض شیر پولکی بسته گردیده و روغن در محیط حبس می‌گردد. فعلا به جهت تراکم ناپذیری روغن و سیال، تایپت روغنی به طور تایپت مکانیکی فعالیت می نماید، بالا می رود و سوپاپ را گشوده می نماید. هنگامی برجستگی بادامک از پایین تایپت خارج رفت فنر سوپاپ ان را می فشارد و سوپاپ بسته میشود، در فیض این کار تایپت به مکان خویش بر می‌شود و فشار در محیط کاهش می‌یابد. چنانچه روغن نشت کرده‌با‌شد روغن بیشتری از مجرای مهم وارد میشود و محیط را مجدد مالامال می نماید. در اکثری از موتورهای سوپاپ رو روغنی که تایپت به همپا دارااست، پاشنه انگشتی و سطح های تماس را روغنکاری می نماید و هنگامی که سوپاپ بسته میشود روغن از روش ترک درنظرگرفته شده در تمایل تایپت نشین تایپت جریان پیدا می نماید و آن گاه در گرایش تایپت تو خالی بالا می رود. در بعضا موتورهای تمایل سوپاپ رو تایپت روغنی در سمتی از انگشتی تعبیه میشود که با ساق سوپاپ در امر میباشد در بقیه موتورهای گرایش سوپاپ رو تایپت روغنی در لیوان تایپت تعبیه می گردد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.