درب موتور خودرو یا این که کاپوت، تحت عنوان اولی خط دفاعی در قبال دست اندرکاران فرنگی موتور، از گروه غامضای از اجزا ساخته شده میباشد.
هریک از این اجزا نقش حیاتی در همت و دوام کاپوت جاری ساختن مینمایند.
بدنه اساسی کاپوت: این قسمت، بخش بیرونی و قابل رویت کاپوت میباشد که معمولاً از ورقهای فلزی با ضخامت و کالا معین ساخته میگردد. محصول بدنه مهم می تواند از فولاد، آلومینیوم یا این که ترکیبی از این دو باشد. تعیین محصول به عواملی مانند وزن خودرو، استحکام ما یحتاج و هزینه ساخت و ساز بستگی دارااست.
لولاها: لولاها، کاپوت را به بدنه خودرو متصل مینمایند و به آن اذن میدهند تا به راحتی گشوده و بسته خواهد شد. لولاها معمولاً از فرآورده فولاد تشکیلشده و با روکشهای ضد زنگ پوشیده می شوند تا از خوردگی خودداری گردد. پیاده سازی لولاها به سیرتکاملای میباشد که کاپوت به صورت ایمن در وضعیت بسته قرار گرفته و در عین حالا به راحتی قابل گشوده شدن باشد.
قفل کاپوت: قفل کاپوت، وظیفه نگه داشتن کاپوت در شرایط بسته را بر ذمه دارااست. اشکال مختلفی از قفل کاپوت وجود داراست که از نگاه مکانیزم سعی و امنیت با هم مختلف میباشند. بعضی از قفلها به طور مکانیکی و بعضی دیگر به طور الکترونیکی کار مینمایند.
عایق صدا: برای کاهش صدای موتور و بهبود تجربیات رانندگی، در بعضا خودروها از عایق صدا در پایین کاپوت به کارگیری می گردد. این عایقها معمولاً از مواد جاذب صدا مانند فوم یا این که الیاف تشکیل شده و در بین بدنه اساسی کاپوت و موتور قرار میگیرند.
جذبکنندههای ضربه: این قطعات، معمولاً از فوم یا این که مواد الاستیک درست شده و در نقاطی از کاپوت قرار میگیرند که احتمال واکنش ضربه به آنان بیشتر میباشد. جذبکنندههای ضربه، انرژی ضربه را جذب کرده و از جابجایی آن به بدنه خودرو خودداری مینمایند.
محورهای نگهدارنده: مبناهای نگهدارنده، کاپوت را در شرایط گشوده گردیده حفاظت مینمایند و از افتادن ناگهانی آن خودداری مینمایند. این شالودهها معمولاً از فرآورده فلز تشکیل شده و به بدنه خودرو متصل می شوند.
آببندیها: آببندیها، درزهای در بین کاپوت و بدنه خودرو را میپوشانند و از ورود آب، گرد و غبار و بقیه آلودگیها به درون موتور دوری مینمایند. آببندیها معمولاً از فرآورده لاستیک یا این که مواد پلیمری تشکیل شده و به طور نوار یا این که پروفایل در نزدیکی کنارههای کاپوت قرار می گیرند.
در پیاده سازی و تشکیل داد کاپوت خودرو، خلال اجزای نام برده، به عواملی مانند وزن، استحکام، ایمنی، زیبایی و هزینه ساختوساز نیز دقت می شود. تعیین مواد و پیاده سازی اجزای متعدد کاپوت، به نوع خودرو، کلاس خودرو و استانداردهای ایمنی متبوع بستگی داراست.