خدمت منظم ایربگها برای باور نتایج کردن از کوشش درست آن ها در هنگام تصادفات بسیار ضروری میباشد.
در هنگام خدمت ایربگ، متخصصین تحقیق مینمایند که آیا هرمورد از ایربگها کوشش مطلوبی دارا هستند و آیا اجزای تشکیل دهنده آن نیاز به بده بستان دارا هستند یا این که نه. طی این خدمت، کارشناسان به نظارت نصیبهای دیگری مانند سیستم در دست گرفتن الکتریکی ایربگ و دستگاه سنجش فشار هوا نیز می پردازند. اما این مساله درخصوص خودروهای تشکیل داد کشور ایران درستگو وجود ندارد. بطور کلی بدلیل گران بودن هزینه آزمایش ایربگ، در اکثر وقت ها خودروهای تشکیل داد جمهوری اسلامی ایران در هنگام تصادف، ایربگ کار نمینماید.
آیا میتوانم خودم کیسه هوا را غیروابسته کنم یا این که بدون صدا کنم؟
برخی از خودروها دارنده کلیدی میباشند که به رانندگان اذن می دهد کیسه هوای سرنشین را بدون صدا نمایند. ولی این فعالیت دارنده خطراتی میباشد.
در حالتی که از کلید بی صدا کردن به کارگیری می کنید، حواستان باشد زمانی که سرنشین دارید آن را مجدد فعال نمایید، در غیر این شکل سرنشینان خودرو شما در معرض خطر دور از شوخی خواهند بود. با این حالا، به طبع دفترچه راهنمای ماشین خویش را با تمرکز پژوهش نمایید. بعضی از خودروسازان جواز جداگانه کردن کیسه هوا یا این که فعال کردن کلید جداکننده ایربگ را دادهاند، البته بعضا دیگر این اذن را محصور کردهاند. پس فارغ از پیش بینی ریسکهای احتمالی، پیکربندی ایمنی خودرو را تغییرو تحول ندهید.
آیا میتوانید ایربگ را ردوبدل فرمائید؟
کیسههای هوای خودروها قابل بده بستان میباشند، البته سفارش می شود برای این فعالیت از یک دارای تخصص حرفهای یاری بگیرید. قطعات ایربگ می بایست اصل، تازه و طبق امرها تولید کننده خودرو باشند و هیچ گاه نباید از امکانات استوک به کار گیری فرمایید. فراموش نکنید که امکانات ایمنی، ناجی شما در حادثه ها میباشند، به این ترتیب مدام از اصالت قطعات و مهارت تعمیرکار اعتقاد و باور نتیجه ها فرمائید.