مهمترین قسمتهای شفت خودرو مشتمل بر مورد ها پایین می باشند:
لوله
خودروهای پیشرانه جو و دیفرانسیل عقب از اینگونه قطعهای به کارگیری مینمایند و نقش آن نیز مراقبت شرایط یا این که مقام نصیب عقب شفت در طی ترمز یا این که عجله به دست آوردن خودروست.
فلنج ها
این قطعه برای رابطه شفت خودرو با دیفرانسیل، باکس جابجایی و گیربکس بکار میرود. فلنج ها همینطور برای متصل کردن شفتها با پمپهای هیدرولیک و بخش اعظمی از قطعات دیگر وسایل نقلیه کاربرد داراهستند.
بیرینگ مرکزی
قطعه خاطر گردیده به خواسته رابطه دو قسمت شفت بکار میرود. با به کار گیری از بیرینگ مرکزی قرارگیری قطعات متفاوت شفت در حالت ظریف خویش ضمانت می گردد و ترازو لرزشها در طی تکان خودرو کاهش می یابد.
کامل
برای مثال مهم ترین قسمتهای شفت خودرو میقدرت به کاملهای همگیکاره اشاره نمود که سبب ساز رابطه شفتهای خودرو میشوند. اینگونه قطعاتی به وفور در خودروهای چهار چرخ جایزه و دیفرانسیل عقب بکار می روند.
یوغ انتهایی
یوغ انتهایی برای ارتقا دوام و اعتنا شفت بکار میرود. مقصود اساسی از پیاده سازی این قطعه کاهش لرزش و سرو صدا در طول عجله گیری خودروست و بدین ترتیب راحتی سواری با وسیله نقلیه بهبود می یابد.
اساس میانی
برای مثال مهمترین نصیبهای شفت میاقتدار به پایه میانی اشاره نمود که با شفت متصل به مقام بیرینگ مرکزی همدم میگردد.
یوغ لغزشی و لولهای
یوغ لغزشی مستقیماً از روش کامل به شفت خودرو متصل می گردد و برای جابجایی توان میلغزد. یوغ لولهای نیز برای چرخش صحیح شفت و کامل مورد نیاز میباشد.
شفت لولهای
این شفت برای تصحیح مسافت دربین اکسل عقب و گیربکس بکار میرود. شفت خودرو شاید دارنده بیشتراز یک شفت لولهای باشد. ارتفاع این شفت بر پایه ی مسافت از گیربکس فرق مینماید و معمولاً مثالهای کوتاهخیس در خودروهای دیفرانسیل جلو بکار می روند درحالیکه خودروهای دیفرانسیل عقب شفت لولهای طویلتری داراهستند.