پنجشنبه ۲۰ دی ۰۳ | ۲۱:۱۱ ۲۷ بازديد
یکی عواملی که منجر گیرپاژ کردن موتور خودرو می گردد، شاتون زدن میباشد؛ هرگاه معیار روغن مو جود در کارتل از حد استانداردش کمتر باشد، این واقعه فیس میدهد.
لوازم یدکی دوو
یکی از دیگر از مواقعی که میتواند به شاتون زدن و گیرپاژ موتور سبب گردد این میباشد که خواص جاری کاری روغن از میان رفته باشد. از فی مابین رفتن خواص سرازیر کاری روغن و یا این که کاهش معیار آن منجر کم آب شغل کردن پیستون میگردد. همین فرمان سبب بالا رفتن حرارت گردیده و پیرو آن قطعات پیستون منبسط می گردند و گژن پین نیز باطن شاتون قفل میشود. در فیض قفل شدن شاتون و فشاری که از سمت پیستون به سمت تحت وارد میگردد، شاتون خم گردیده و حتی ممکن میباشد بشکند.
در صورتیکه که شاتون به طور کامل قفل گردیده باشد، فشار پیستون میتواند موجب شکستن شاتون و ضربه به دیواره سیلندر گردد. در تاثیر این ضربه سیلندر رخنه خورده و ضمن شاتون، رغبت لنگ، سیلندر و یاتاقان ها نیز به تعمیر و بده بستان نیاز دارا هستند. قفل شدن شاتون هنگامی که سرعت و به دور موتور خودرو بالا میباشد، واقعه می افتد. البته چنانچه که بدور موتور ذیل بوده و خودرو با سرعت ذیل تری در درحال حاضر جنبش باشد، ممکن میباشد قفل شاتون گشوده گردیده و کارایی خویش را از رمز گیرد. در اینگونه قوانینی فشار پیستون فقط موجب خمیدگی شاتون گردیده و باعث به شکستگی نمیشود. شاتون خمیده با دیواره سیلندر عکس العمل کرده و صدای نامطلوبی از موتور شنیده میگردد البته خودرو از تکان نمی ایستد.
لوازم یدکی دوو
یکی از دیگر از مواقعی که میتواند به شاتون زدن و گیرپاژ موتور سبب گردد این میباشد که خواص جاری کاری روغن از میان رفته باشد. از فی مابین رفتن خواص سرازیر کاری روغن و یا این که کاهش معیار آن منجر کم آب شغل کردن پیستون میگردد. همین فرمان سبب بالا رفتن حرارت گردیده و پیرو آن قطعات پیستون منبسط می گردند و گژن پین نیز باطن شاتون قفل میشود. در فیض قفل شدن شاتون و فشاری که از سمت پیستون به سمت تحت وارد میگردد، شاتون خم گردیده و حتی ممکن میباشد بشکند.
در صورتیکه که شاتون به طور کامل قفل گردیده باشد، فشار پیستون میتواند موجب شکستن شاتون و ضربه به دیواره سیلندر گردد. در تاثیر این ضربه سیلندر رخنه خورده و ضمن شاتون، رغبت لنگ، سیلندر و یاتاقان ها نیز به تعمیر و بده بستان نیاز دارا هستند. قفل شدن شاتون هنگامی که سرعت و به دور موتور خودرو بالا میباشد، واقعه می افتد. البته چنانچه که بدور موتور ذیل بوده و خودرو با سرعت ذیل تری در درحال حاضر جنبش باشد، ممکن میباشد قفل شاتون گشوده گردیده و کارایی خویش را از رمز گیرد. در اینگونه قوانینی فشار پیستون فقط موجب خمیدگی شاتون گردیده و باعث به شکستگی نمیشود. شاتون خمیده با دیواره سیلندر عکس العمل کرده و صدای نامطلوبی از موتور شنیده میگردد البته خودرو از تکان نمی ایستد.