فرانسویها که مدام فارغ چارچوب تفکر میکردند، در سال ۱۹۳۸ خلاقیتی را در پیاده سازی صندوق عقب ماشین به اکران گذاشتند. لوازم یدکی برلیانس سیتروئن 11CV Commerciale بهتیتر یک خودروی دیفرانسیل جلو به عرضه درآمد و در صندوق عقب آن دولنگه بود. یک لنگه به کف صندوق عقب، و لنگه دیگر به سقف لوله می شد. برای گشودن در صندوق عقب، یک در به سمت بالا و در دیگر به سمت زیر جنبش می کرد.
بعداز نزاع جهانی دوم، سیتروئن پیاده سازی این در را ارتقاء داد؛ آن را گران قدرخیس کرد و لولای کف را برداشت. یعنی در صندوق صرفا به سمت بالا گشوده می شد. اینسیرتکامل بود که ماشین هاچبک بوجود آمد. این پیاده سازی به لطف کاربردی بودن کماکان جزو پیاده سازیهای پرطرفدار به حساب می آید. اما خودروهای هاچبک در دهه ۱۹۶۰ میلادی ترویج پیدا کردند؛ یعنی وقتی که مارک فرانسوی رنو اینگونه ایدهای را در سبکهای ۴ و ۱۶ اِل پیادهسازی کرد.
در دهه ۱۹۵۰ میلادی، فورد یک خصوصیت بی آلایش البته کاربردی را به دنیا معرفی کرد که برای سالها در پیاده سازی خودرو به شغل دریافت شد. ابتکار کمپانی آمریکایی، نوعی دستگیره روی در صندوق عقب بود که با فشار دادن آن با یکدست، در صندوق به ندرت کاملا گشوده میشد. حدود ۲ سال آنگاه، بیوک از یک خصوصیت با امکان گشودن اتوماتیک در صندوق عقب رونمایی کرد.
در سال ۱۹۸۶ مرسدس بنز با معرفی W124 E-Class بینش مردم را نسبت به در صندوق عقب تغییر و تحول اعطا کرد. قبل از اینکه خودروی سایز میانگین آلمانی روانه بازار گردد، در صندوق عقب تنها یک سرپوش بود. اما صندوق عقب W124 تا سپر پایینی کشیده میشد و پیاده سازی را به اکران گذاشت که ترویج آن تاکنون ادامه دارااست. این پیاده سازی خیر صرفا لود اشیای هنگفت را سهل وآسانخیس می کرد، بلکه ظرفیت صندوق عقب را به صورت قابلتوجهی ارتقاء میبخشید. توشه دیگری که وارد خیابان شدید، می توانید بدین پیاده سازی به یادماندنی در سدانها نگاه نمایید.
یکی از دیگر از ابتکار عملهای غول آلمانی مشمول دستگیره نهفته صندوق عقب خودرو میگردد که بعداز مسدود شدن در جا می افتد. با این طریق، سوای آلوده و کثیف شدن دست استفاده کننده، در صندوق عقب به راحتی گشوده میگردد.
در سبکهای نخستین استیشن واگنها و شاسیبلندها، مثل نسل اولیه هوندا CR-V در صندوق عقب پیاده سازی جالبی داشت. این در دارنده لولای جانبی بود و همچون در بی آلایش از یک طرف گشوده میشد.
در خودروهای کلاس سدان، کوپه و کانورتیبل، صندوق عقب از منطقه سرنشین منقطع میباشد و یک عضو جداگانه در خودرو به حساب میآید. با این درحال حاضر در هاچبکها، شاسیبلندها و واگنها، صندوق عقب بخشی از کابین به حساب میآید و از درون کابین قابلدسترس میباشد. سرنشینان این مجموعه از خودروها میتوانند از روش در صندوق عقب وارد ماشین شوند. بنابراین، در صندوق عقب همچون یک درب مهم شغل مینماید. به همین خیال و خاطر میباشد که معمولا تنظیمات سهدر یا این که پنجدر را به یک هاچبک یا این که شاسیبلند نسبت می دهیم. در بعضی از سبکهای واگن با صندلیهای تاشو به سمت جلو، درب صندوق گذرگاهی برای ورود و خروج مسافران میباشد.