مکش اگزوز یا اسکونج

خرید لوازم یدکی چینی در مشهد

مکش اگزوز یا اسکونج

۳۶ بازديد

پدیده دیگری در هنگام خروج گازهای احتراق در مسیر اگزوز ماشین رخداد می‌ افتد که هنوز برای اکثری از اشخاص غیر قابل فهم و ناشناخته میباشد. لوازم یدکی دوو مکش اگزوز یا این که اِسکَوِنجینگ (Scavenging)، پدیده‌ای در دانش سیالات میباشد که تشابه بسیار متعددی به نوع تلاش سیالات در مواجه با ضابطه ونچوری (ضابطه ونتوری) دارااست.

گازهای خروجی هر سیلندر بعداز احتراق با سرعت و فشار بسیار زیاد به وهله (بر پایه ی ترتیب احتراق) وارد منیفولد یا این که هدرز اگزوز میشود. در شرایطی که سیستم هدرز (منیفولد) اگزوز هم خوانی بر ضابطه مکانیک سیالات به سیرتکامل‌ای پیاده سازی گردد که گازهای خروجی هر انفجار به دفعه و فارغ از تداخل با انفجار آتی، مسیر هدرز را تا کلکتور طی نماید، سرعت بسیار زیاد عبور این گازها قادر است موجب تولید نبود برای مکش خصوصی گازهای آجل و ارتقا سرعت کلی خروجی آنان از اگزوز خواهد شد. بدین پدیده مکش اگزوز یا این که Exhaust Scavenging میگویند که امداد بسیار متعددی در کاهش پدیده فشار معکوس اگزوز می‌نماید.

در منیفولد خودروهای اقتصادی ساخت و ساز انبوه که معمولا از مال چدن میباشد، اصلا اصل اسکونجینگ رعایت نمی شود، به دلیل آنکه به ترازو خیره‌کننده‌ای بر هزینه ساخت‌و‌ساز خودرو می افزاید. در فیض منیفولد استاندارد راندمان اسکونج پایینی دارااست. در عین هم اکنون پیاده سازی هدرزی که مطابق ضابطه سیالات پیاده سازی گردیده باشد، کاری غامض و مهندسی شد‌ه‌است. در فیض الزاما هر هدرز دست‌سازی دارنده خصوصیت اسکونجینگ وجود ندارد.


ایرادهای اگزوز خودرو و دلایل آنان
اگزوز خودرو مثل بقیه قطعات در گیر خلل و عیب میشود و این ایرادها را می‌اقتدار مبنی بر آرم‌هایی تشخیص بخشید.

ارتقاء صدا
سیستم اگزوز دست‌نخورده و استاندارد نباید مبتلا کم و بیش شدن صدا خواهد شد. در صورتی سیستم اگزوز به‌ناگه یا این که در مقطع یک سری روزه با ارتقا صدای شایان توجه مواجه گردد، به‌این معنی میباشد که یک مکان مسیر اگزوز (معمولا پیش از مافلر) مبتلا پاره گی، پوسیدگی یا این که وارفته شدن پیچ و مهره گردیده که گریز گازهای اگزوز را رقم میزند. در خودروهای سابق، پوسیدن کانال‌های باطن مافلر نیز قادر است باعث به ارتقا صدای خروجی پیشرانه گردد.

صدای تیک تیک
ساخت صدای تیک تیک با ریتم معلوم (متغیر با به دور موتور) معمولا مرتبط با نشتی از واشر اگزوز در جایی قبل از رزوناتور و کاتالیزور میباشد. این صدای تیک تیک نسبتا بلند در واقعیت صدای فراروگریز اندک گازهای اگزوز از یک محل پرفشار (غالبا در حدود سرسیلندر یا این که کلکتور) میباشد. این اصلی هنگامی پیش می آید که واشر اگزوز از سمت سرسیلندر یا این که کلکتور (داغ‌ترین قسمت‌های اگزوز) مبتلا سوختگی گردد یا این که هدرز هر یک سری به مقدار بسیار خرد رخنه‌ بخورد. ردوبدل واشر و استخراج اعتقاد از محکم بودن پیچ‌های منیفولد و کلکتور یا این که ردوبدل و جوشکاری هدرز، این خلل را رفع می‌نماید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.