مهندسی ساختار سیلندر

خرید لوازم یدکی برلیانس در مشهد

مهندسی ساختار سیلندر

۱ بازديد

سیلندر ماشین یک فضای استوانه‌ای میباشد که پیستون در آن ذیل فشار و حرارت بسیار زیاد بالا و تحت می‌رود تا جنبش دورانی رغبت لنگ را نگهبانی نماید. لوازم یدکی برلیانس در فیض معیار اصطکاک فی مابین دیواره سیلندر با حلقه‌های پیستون بایستی در معدود‌ترین حد خویش باشد تا قدمت سیلندر و خصوصیت‌های آن محفوظ بماند. البته دیواره سیلندر نمی‌تواند یک سطح صیقلی و تماما آینه‌ای باشد، چراکه صیقلی بودن این سطح به معنای بروز بیشترین اصطکاک و سایش فی مابین حلقه پیستون و سیلندر موتور خودرو میباشد.

در سود در واپسین مرحله از ماشین‌کاری سیلندر، به‌شکل تماما عمدی خطوط شیب‌دار مشبک پر اسم و رسم به کراس هَچ (Crosshatch) بر روی آن ساخت می‌نمایند. وظیفه این خطوط مشبک شیب‌دار درهم تنیده آن میباشد که مقدار بسیار اندک از روغنی را که به امداد گرایش‌لنگ و روغن‌پاش‌ها از ذیل به فضای داخلی سیلندر پاشیده می گردد، داخل خطوط معدود‌عمق خویش نگه داراست تا حلقه‌های پیستون همواره خنک و سرازیر‌کاری شوند.


اشکال پیرایش سیلندر خودرو
سیلندرها از نگاه ظاهری، کاربردی، چینش و صورت آرایشی و حفاظت سرعت و اقتدار به یک صورت وجود ندارد و همین خصوصیت، آنان از هم متمایز می‌نماید.

بلوک ۶ سیلندر خطی
این سبک، اولیه چیدمانی میباشد که در ایجاد پیشرانه خودروهای عالم استعمال میشد. کل سیلندرهای جانور درین نوع، صحیح در یک خط صاف بر روی یک بلوک، پشت هم ستون گردیده‌اند که تعمیرشان را هم ریلکس‌خیس می‌نماید. آرایش و پیرایش خطی مشهور به I یا این که L از ۲ سیلندر شروع و تا دهه ۱۹۳۰ میلادی به ۸ سیلندر محصور می شد. امروزه رایج‌ترین مثال پیشرانه خطی در دنیا صرفا ورژن ۶ سیلندر (I6) میباشد.

بارزترین مزیت پیشرانه خطی بالانس درونی ذاتی، گشتاور بالا، استهلاک بسیار نادر و دوام خیره‌کننده میباشد که آن را به شایسته ترین مورد برای خودروهای تجاری هنگفت ، وانت‌ها و شاسی بلندها تبدیل می‌نماید.

پیرایش V یا این که خورجینی
پیرایش V یا این که خورجینی سیلندر موتور از اتصال زاویه‌دار دو بلوک I صورت به یکدیگر پایین یک زاویه معین تشکیل می‌گردد. به عبارت دیگر، پیشرانه V8 نتایج اتصال مهندسی‌گردیده دو پیشرانه خطی ۴ سیلندر (I4) به یکدیگر میباشد. مطابق نوع پیاده سازی، پیشرانه‌های V صورت در زوایای رایج ۶۰ تا ۹۰ رتبه (۶۰، ۶۵، ۷۵ و ۹۰ رتبه) به ایجاد می‌رسند. ولی مثال V180 که از زاویه ۱۸۰ رتبه در میان دو بلوک پیشرانه سود می گیرد نیز از خانواده پیشرانه‌های V محسوب می‌شود. اعتنا داشته باشید که پیشرانه V180 با پیشرانه تخت یا این که باکسر و با وجود همانندی‌های بسیار، تفاوت‌های اصلی بسیار متعددی داراست.

بارزترین برتری پیشرانه‌های V8 بعدها بسیار فشرده با قابلیت و امکان مکان دادن تعداد سیلندر بالا، دورگیری خوب، بازده بیشتر، سعی قابل انعطاف و توان و گشتاور بالا میباشد. این پیشرانه‌ها در خودروهای اسپرت و قوی بیشترین به کارگیری را دارا‌هستند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.