کارهایی که نباید با اتومبیل خود انجام دهید

خرید لوازم یدکی برلیانس در مشهد

کارهایی که نباید با اتومبیل خود انجام دهید

۱۰ بازديد

از زمانی که موتورهای باطن‌سوز برای نخستین دفعه ساخته شده‌اند تا به همین امروز مهندسین و خودروسازان پیوسته در اکنون نوآوری سیستم‌ها و قطعاتی بوده‌اند تا همت آنها‌را بهبود ببخشند، لوازم یدکی دوو اما با ورود موتورهای الکتریکی و خطاها موتورهای بنزینی ازجمله آلایندگی، مصرف سوخت فسیلی و… بخش اعظمی از شرکت‌های والا اعتنا بسیاری به آن‌ها (موتورهای الکتریکی) داشته و درصد عظیمی از میزان دارایی خود را به پیشرفت و بهبود پیشرانه‌های الکتریکی اختصاص می‌دهند.
اما هنوز عشق ماشین بازها به پیشرانه‌های درون‌سوز و هیجانی به‌مراتب بسیار بیشتر از موتورهای الکتریکی بوده و سبب می شود تا خودروسازان از تکاپو برای هرچه عالی کردن این پیشرانه‌ها دست نکشد.

اینفینیتی؛ برند گران‌قیمت شرکت نیسان در سال ۲۰۱۸ یکی سیستم‌های فوق‌العاده منصوب بر پیشرانه‌های بنزینی را با نام وی سی توربو (VC turbo) معرفی کرد.

کانسپت QX50 برای نخسین بار وظیفه نگهداری از این سیستم را در پیشرانه خود داشت. البته چنانچه شانس رسیدن به خط ساخت را داشته باشد زیرا پیش از اینً سیستم‌هایی بسیار مشابه تنها در‌حد کانسپت یا حتی یک تئوری باقی ماندند. چون برای نخستین دفعه هست که شرکتی قصد ایجاد کرد انبوه آن را داراست مانند هر سیستم نوپای دیگری با مشکلاتی اعم از بازطراحی نصیب عظیمی از قطعات پیشرانه خودرو، هزینه‌های بالا و نبود یا کمبود قطعات یدکی دست‌وپنجه نرم می‌کند.

وظیفه این سیستم تغییر نسبت تراکم هوا و احتراق درون سیلندرها بسته به حالت می باشد یعنی می‌تواند اقتدار احتراق را بسته به نیاز خودرو در شرایط متفاوت تغییر دهد که این میتواند تا حد زیادی به مصرف سوخت خودرو کمک کند.

برخی خودروسازان نسبت تراکم را بالا برده و با این کار اقتدار، مصرف سوخت و همچنین فشار و استهلاک موتور را بالا می برند؛ البته این موتورها نیازمند سوخت‌هایی نسبتاً اختصاصی‌اند در غیر این صورت دچار مشکلاتی از قبیل انفجار زودتر از ساخت‌و‌ساز فشار بوسیله پیستون میشوند.

پیش‌مسئله نصب این سیستم تغییر و تولید بعضی اصلاحات روی قطعاتی از قبیل گرایش‌لنگ و شاتون می‌باشد. اینفینیتی ادعا می‌کند این سیستم را با الهام از آناتومی بدن آدم ساخته که قادر است ضریب تراکم پیشرانه را در زمانه ۱ به ۸ تا ۱ به ۱۴ تغییر و تحول دهد.

این سیستم مجموعه کبیر و پیچیده‌ای از اتصالات است روش شغل آن این‌گونه می باشد که شاتون وظیفه ارتباط دربین پیستون و یک بازوی چرخان را دارد؛ یک شفت مهم نیز وظیفه ارتباط این بازو را با یک بازوی چرخان دیگر دارد که حرکات آن را یک سیستم با نام Harmonic Drive در دست گرفتن می‌کند. هارمونیک درایو میتواند با تغییر ارتفاع شفت به‌وسیله بازوی چرخانی که به آن اشاره شد ارتفاع پیستون را هنگام احتراق تغییر دهد و به این ترتیب تراکم و فشار که رابطه‌ای عکس با حجم دور و بر احتراق داراست بسته به موقعیت به میزان مناسب تغییر و تحول می‌کند.

هیچ‌گاه از یک مایع «یونیورسال» برای سیستم دستور یا این که گیربکس به کار گیری نکنید.

بخش اعظمی از سازندگان اعلام می‌نمایند که روغن‌های امر و گیربکس «یونیورسال» آنان برای هر نوع خودرویی فعالیت می‌نماید؛ چیزی که اکثری از خودروسازان آن را رد می‌نمایند. امروزه مقادیر متفاوتی برای ویسکوزیته و مواد افزودنی برای اشکال گوناگون سیستم امر و گیربکس توصیه می گردد و طبیعی میباشد که یک نوع روغن نمی‌تواند برای هر خودرویی استعمال شود. نوع منحصربه‌فرد روغن برای استعمال در سیستم دستور گیربکس، مستقیماً در دفترچه راهنمای خودروی شما مندرج و برای در پناه ماندن از زیان به قطعات گران قیمت این سیستم‌ها، شاید عالی میباشد اندکی وقت و هزینه بیشتر برای پیدا این روغن‌ها صرف نمائید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.