خودروهای کنونی با سه نوع پیاده سازی دیفرانسیل جلو، دیفرانسیل عقب و چهار چرخ مشوق ساخت و ساز می شوند. لوازم یدکی برلیانس خودروهای دیفرانسیل جلو معمولاً خردخیس بوده و دستور پذیری بهتری دارا هستند و از دید جنبش در برف یا این که گل کشش بهتری ساخت و ساز مینمایند. خودروهای دیفرانسیل عقب در نقطه مقابل قرار داشته و معمولاً بعدها کوچکی داشته و از عجله بهتری بهره میبرند و به طور کلی سواری قابل انعطافتری را ارائه مینمایند. چنانچه میخواهید بدانید خودروی شما از نوع دیفرانسیل جلو میباشد یا این که عقب موارد ذیل را دنبال فرمائید.
محل قرارگیری پیشرانه
اکثر خودروها دارنده پیشرانه در نصیب جلو میباشند و اما میتوانند از نوع دیفرانسیل جلو یا این که عقب باشند. خودروهایی با پیشرانه در عقب همانند فولکسواگن بیتل مدام از نوع دیفرانسیل عقب خواهند بود.
کیفیت نصب پیشرانه
درحالتی که پیشرانه بهشکل عرضی نصب گردیده باشد و تسمههای آن در یکطرف خودرو باشند، خودروی شما به احتمال زیاد از نوع دیفرانسیل جلو خواهد بود. در حالتی که پیشرانه بهشکل طولی نصب گردیده و تسمهها به سمت جلوپنجره باشند خودروی شما احتمالاً دیفرانسیل عقب میباشد (ولی این قاعده بهشکل کلی گفته شده و نمیتواند مبنای قطعی تشخیص دیفرانسیل جلو یا این که عقب بودن خودرو باشد).
نگاه کردن به دیفرانسیل
دیفرانسیل یک قطعه گران قدر و گرد میباشد که نیروی تولیدی را از گرایشلنگ به چرخ ها می رساند. چنانچه اینگونه قطعهای در اکسل عقب خودرو چشم گردد آن خودرو از نوع دیفرانسیل عقب خواهد بود. در خودروهای دیفرانسیل جلو، دیفرانسیل بهشکل یک پارچه با گیربکس درآمده و در پشت پیشرانه ترنس اکسل را تشکیل داده میباشد. دراینصورت چرخ ها با واحدهای CV به تمایللنگ مرتبط گردیدهاند.
چه طور بفهمیم شاسیبلند ما دارنده سیستم چهار چرخ مشوق میباشد؟
سهل و آسانترین روش آنالیز کردن داده ها خودروی مدنظر در موتورهای جستوجو میباشد. شما همینطور میتوانید با تلاوت دفترچه راهنمای خودروی خویش داده ها جامعی را به دست آورید.