مزایا و معایب پیشرانه شش سیلندر V شکل

خرید لوازم یدکی برلیانس در مشهد

مزایا و معایب پیشرانه شش سیلندر V شکل

۱ بازديد

پیشرانه‌های V6 که معمولاً به‌شکل ۶۰، ۹۰ و یا این که ۱۲۰ جایگاه ساخته میگردند، امروزه در خودروهای پرفورمنس متعددی چشم می شوند و به لطف توربوشارژر، در مثال‌هایی مثل F163 فراری یا این که اکوبوست فورد بیش تر از ۶۰۰ اسب بخار توان ساخت و ساز می‌نمایند. لوازم یدکی دوو موتورهای V6 همینطور در خودروهای بسیار معمول‌تری مثل تویوتا کمری هم به کار گیری میگردند و براین اساس یکی‌از بلندمرتبه‌ترین نقاط قوت آن ها، تطبیق‌پذیری بالا میباشد. موتورهای V6 را به جهت ماهیت بسیار توده‌وجورتر می‌اقتدار ذیل کاپوت خودروهای زیادی قرار اعطا کرد و به این ترتیب هزینه‌های بالای مطالعه و گسترشٔ آن ها در هنگام به کار گیری سرشکن گردد.

همینطور فضای ارزشمندی که در شکل به کار گیری از موتورهای V6 در محیطٔ موتور آزاد میشود را می‌اقتدار برای سیستم‌های پرخوران بهره برد و توربوشارژرها را در عمق بلوک موتور نصب کرد. به همین ادله، خودروهای پاداش جلو به‌راحتی میتوانند از پیشرانه‌های V6 استعمال نمایند که‌این سبب ساز به ایجاد کرد خودروهای حقیقتاً جذابی مثل هاچ‌بک اسپرت آلفارومئو ۱۴۷ GTA با پیشرانهٔ ۳.۲ لیتری V6 شد؛ بدین ترتیب، موتورهای V6 به خودروسازان این قابلیت را می دهد که از سبک‌های چهار سیلندر خسته‌کنندهٔ ساده خویش سوای نیاز به تغییرات تبارک در شاسی، ورژن‌ای دیدنی و پرفورمنس ساخت و ساز نمایند.

معایب شش سیلندر V صورت
هرچند موتورهای V6 تعداد سیلندر یکسانی با همتایان خطی خویش دارا هستند البته از تعادل ذاتی آنان منتفع نیستند. موتورهای V6 که اساسا از دو موتور سه سیلندر خطی چسبیده به هم تشکیل‌شده‌اند، برای رویارویی با اینرسی ناخواسته‌ای که به جهت تکان رفت‌وبرگشتی پیستون‌ها ساخت و ساز می گردد، به شافت‌های متعادل‌کننده با وزنه‌های منحصر به فرد نیاز دارا هستند. سوای این شافت‌ها، ارتعاشات تبارک موتور به رغبت‌لنگ منتقل گردیده و به عملکرد پیشرانه لطمه می‌زند. با ارتقا وسعت پیشرانه (کورس پیستون زمان بر‌خیس) و ارتقاء قطر سیلندرها، تعادل موتورهای V6 بدتر می گردد.

بدین ترتیب، وزنه‌های تعادل مایحتاج برای برطرف کردن این خلل، عدم وضوح پیاده سازی و ایجاد کرد موتور و همین‌طور هزینه‌های کلی را ارتقا میدهد. ضمن این، یک پیشرانهٔ شش سیلندر V صورت DOHC بایستی چهار تمایل بادامک داشته باشد که‌این هم ابهام آنان‌را بیشتر می‌نماید. به همین استدلال، فعالیت کردن روی یک موتور V6 به‌خواسته تعمیر و مراقبت برای اشخاص نادر‌تجارب قادر است بسیار نقص‌ و حتی ترسناک باشد. شاید به جهت همین اشتباهات باشد که طی سال‌های اخیر خودروسازان بیشتر به موتورهای شش سیلندر خطی میل پیدا کرده و کمپانی‌هایی مثل جگوار-لندروور و مرسدس بنز موتورهای I6 جدیدی را توسعه و گسترش داده‌اند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.