10 روش برای کاهش مصرف بنزین خودرو

خرید لوازم یدکی برلیانس در مشهد

10 روش برای کاهش مصرف بنزین خودرو

۱ بازديد

براساس گزارش اداره داده ها انرژی آمریکا، ارزش بنزین به‌طور میانگین در سراسر این سرزمین در حین سال پیشین ۴۹ درصد ارتقاء یافته میباشد. لوازم یدکی برلیانس به نقل از اتوبلاگ، ارتقا بها بنزین میتواند تماماً تحریک‌کننده باشد، البته رویکرد‌هایی برای کاهش مصرف سوخت در خودرو وجود داراست.

در میهن ما نیز احتمالاً در ماه‌ها یا این که سال‌های آجل با ارتقاء بها سوخت (بنزین و گازوئیل) روبه‌رو شویم. در اینجا یک‌سری نکته برای امداد به صرفه‌جویی در هزینه در مواجهه با ارتقا هزینه‌های سوخت بیان شده و حتی هنگامی که ارزش بنزین زیر میباشد، شیوه‌های خیر و خوبی برای امداد به فضا زیست می‌باشند.

۱. توشه خودرو را مدل فرمائید
ما کاهش وزن خودرو را در بالا فهرست قرار می دهیم چون بیشترین تأثیر را بر کاهش مصرف سوخت دارااست. کالین چپمن، بنیانگذار لوتوس میگوید «وزن خیر‌صرفا معاند ترازو مصرف سوخت، بلکه معاند کل عملکردهای خودرو میباشد. خودروی مدل‌خیس سریع‌خیس عجله میگیرد، به فاصله کمتری برای ترمز کردن تا توقف بدون نقص نیاز دارااست و اساسی‌خیس از تمامی، چابک‌خیس میباشد. این تنها به کارگیری از مقررات فیزیک میباشد؛ هنگام جنبش جسمی از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر، هرچه خودرو مدل‌خیس باشد، انرژی (بنزین) کمتری مصرف می‌نماید».

بدین ترتیب، خلاص شدن از شر چیزهای غیر ضروری در ماشین مانند باکس ابزار، توپ بولینگ، امکانات کمپینگ، ساب ووفر، وسایل باکس‌ای و غیره در غایت سبب ساز صرفه‌جویی در مصرف سوخت می‌گردد. وزارت انرژی آمریکا میگوید که به ازای هر ۴۵ کیلوگرم (۱۰۰ پوند) کاهش وزن، شما حدود ۱ درصد ترازو مصرف سوخت را بهبود می بخشید. اما این چیز متعددی وجود ندارد، البته مزایای آن بالاتر از مصرف سوخت میباشد. هرچه خودرو بیشتر مدل گردد، بیشتر در مصرف سوخت صرفه‌جویی میکنید و این عمل سادگی میباشد که هر کسی قادر است اجرا دهد. در شرایطی‌که می خواهید حقیقتاً افراطی فعالیت نمائید، حتی میتوانید درانتظار بمانید تا بنزین را صرفا در مواردی که نیاز دارید، درون باک بریزید، چون وزن مخزن مالامال ۶۸ لیتری (۱۸ گالنی) بنزین بیش تر از ۴۵ کیلوگرم (۱۰۰ پوند) میباشد.

۲. امکانات غیرضروری را روی سقف قرار ندهید
شبیه گفت و گو صرفه‌جویی در وزن، در شرایطی که از امکانات غیرضروری به کار گیری نمی کنید، کارایی نمائید باکس‌های توشه نصب گردیده روی سقف یا این که امکانات فضای گشوده مانند دوچرخه یا این که چوب اسکی را از روی سقف ماشین بردارید. آنها خیر‌صرفا به وزن خودرو اضافه می‌نمایند، بلکه سبب ساز ساخت‌و‌ساز مقاومت در جنبش و درگ می شوند.

طبق گفته وزارت انرژی آمریکا، باکس توشه تبارک و صلب روی سقف خودرو میتواند مصرف سوخت را نزدیک به ۲ تا ۸ درصد در رانندگی شهری، ۶ تا ۱۷ درصد در اتوبان و ۱۰ تا ۲۵ درصد در آزادراه‌ها کم کند. وزارت انرژی آمریکا باکس‌های توشه نصب گردیده در عقب را پیشنهاد می‌نماید که فقط ۱ یا این که ۲ درصد سوخت را در رانندگی شهری و ۱ تا ۵ درصد در بزرگ راه کاهش می دهند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.