مهم ترین نکات برای رانندگی در برف و یخبندان

خرید لوازم یدکی برلیانس در مشهد

مهم ترین نکات برای رانندگی در برف و یخبندان

۱ بازديد

برای اینکه بتوانید زمستان را سوای خطر و با خیر پشت راز بگذارید قطعاً نکات کلیدی ذیل را رعایت نمایید:

لوازم یدکی برلیانس

به کارگیری از لاستیک‌های مطلوب
لاستیک‌های برفی در فصل زمستان بسیار بسیار کاراتر از لاستیک‌های چهارفصل خواهند بود. لاستیک‌های چهارفصل برای مناطقی که آب‌وهوای نسبتاً ثابتی دارا هستند آیتم مطلوبی خواهد بود البته در حالتی که در شهرهای سردسیر و برفی معاش میکنید مسلماً درپی خرید لاستیک‌های زمستانی کارا و استاندارد باشید. در جاده‌های برفی و یخی، تفاوت لاستیک‌های چهارفصل و زمستانی آشکار گردد یعنی جایی که خودروهای مجهز به لاستیک‌های چهارفصل با خلل خلا کشش و از دست رفتن در دست گرفتن مواجه می شوند.

قطعاً به معیار آج تایرها اعتنا فرمائید و در حالتی که نیاز میباشد از تایرهای تازه به کارگیری فرمائید. باد لاستیک را نیز در دست گرفتن نمائید. در مسیرهای یخ‌بندان و برفی از زنجیر چرخ مطلوب بر روی اساس مشوق استعمال فرمایید.

با متانت برانید
به کارگیری از امر، ترمز و گاز در مسیرهای برفی و منجمد بایستی با وقار و سوای تنش باشد. تغییر‌و تحول حالت ناگهانی سبب برهم تناول کردن تعادل و از دست رفتن در دست گرفتن خودرو میگردد. ترمز شدید، گاز بیش‌ازاندازه و ناگهانی و پیچیدن سریع دستور منجر می شود خودروی شما گم راه گردیده و کنترل آن مشقت بار گردد. از دورهای زیر خودرو به کار گیری فرمایید و شتابگیری آرامی داشته باشید. در شرایطی‌که خودرو آغاز به لیز میل کردن کرد، متانت خویش را محافظت کرده و به آرامی دستور را درجهت سُر میل کردن قرار دهید. از ترمزگیری در حالت سُر میل کردن اجتناب نمایید.

دقت به جزئیات
خوب میباشد برف را از کفش‌های خویش بزدایید و آن را وارد خودرو نکنید چون سبب ساز سُرشدن پدال‌ها میگردد. مسیر مهاجرت خویش را پیش از اینً در دست گرفتن نمائید. به هشدارهای هواشناسی توجه نمایید. عینک آفتابی مطلوب، کیت امداد‌های اول و پاره ای غذای فاسدنشدنی، آب میوه، جامه مازاد، بیلچه یا این که پاروی خرد و لامپ‌قوه یار داشته باشید.

اقدامات احتیاطی را بدون شوخی بگیرید
لامپ‌های خرد و یا این که مه‌شکن‌ها را در هوای بارانی و مه‌آلود به طبعً پر‌نور نمائید. یخ را از روی شیشه‌ها و آینه‌ها منزه نمائید. مخزن شیشه‌شوی خودرو را با مایعی ضدیخ مطلوب پرکنید. سیستم گرمایشی خودرو را پیش از زمستان تحقیق نمائید. با باک مالامال برانید.

مسافت ایمنی خویش با بقیه افراد را مراقبت فرمائید
در فصل‌زمستان برخی رانندگان به‌سیرتکامل‌ای رانندگی می‌نمایند که انگار در پیست ناسکار و در ادامه سبقت دریافت کردن از خودروی جلویی می باشند! این فعالیت در هوای معمولی شاید خطرساز نباشد ولی در حین بارش برف موقعیت را دگرگون خواهد کرد. در جاده‌های تر و کمبود کشش و اصطکاک لاستیک‌ها با جاده، اولی ترمز در معنای واکنش با پشت خودروی جلویی خواهد بود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.