علت ریپ زدن ماشین در شرایط مختلف

خرید لوازم یدکی برلیانس در مشهد

علت ریپ زدن ماشین در شرایط مختلف

۲ بازديد

ریپ زدن ماشین چیست؟
خودرو در شرایط معمولی کارکردی قابل انعطاف و سرازیر داراست و اگر که پیشرانه با نقص در سعی مواجه خواهد شد به سیرتکامل‌ای که کارکرد متوازن، لوازم یدکی دوو متعادل و قابل انعطاف خویش را از دست داده و صاحب شاهد علائمی همانند صداهای غیرعادی، کپ کردن و… باشد در آن شکل می‌اقتدار بیان کرد پیشرانه ریپ می زند. ریپ زدن ماشین به دلایل گوناگونی فیس میدهد که به عنوان مثال آن ها می‌قدرت به وجود خلل در قسمت اگزوز، سیستم مکش هوا، روزنه گاز و… اشاره داشت. همینطور سیستم احتراق یعنی شمع‌ها و قسمت جرقه‌زنی نیز در شکل وجود اختلال سبب ریپ زدن و کارکرد نامتوازن پیشرانه خواهند شد.

انگیزه ریپ زدن ماشین
فقط نقص‌ در نصیب‌های خاطر گردیده سبب ریپ زدن ماشین نمیشود چراکه دلایل مختلف دیگری نیز برای آن وجود داراست. فرصت‌بندی صحیح پیشرانه و گشوده و مسدود شدن ظریف سوپاپ‌ها و سعی بی‌نقص تمایل‌سوپاپ، پیستون و… سبب ساز می گردند پیشرانه تلاش قابل انعطاف خویش را نگهداری نماید ولی وجود نقص‌ در هر مورد از این قسمت‌ها میتواند سبب نقص‌ در کارکرد خودرو گردد بدین ترتیب می‌بایست به نصیب‌های خاطر گردیده نیز توجه کرد. یک کدام از دیگر از دلایل احتمالی ریپ زدن ماشین قادر است به ادغام شدن آب و روغن در سیلندر و شمع‌ها مربوط باشد. فساد واشر رمز سیلندر برای مثال دلایل شایع ریپ زدن پیشرانه به شمار میاید. سیستم سوخت‌رسانی خودرو نیز جزو دیگر قسمت‌هایی میباشد که با همت غلط خویش می تواند روی ریپ زدن تأثیر داشته باشد هرچند مشکلات این نصیب نسبت به موردها حافظه گردیده کمتر گزارش شد‌ه‌است.

انگیزه ریپ زدن ماشین دوگانه‌ سوز روی بنزین
معمولاً خودروهای دوگانه سوز غیر سوله‌ای بیشتر با نقص‌ ریپ زدن در شرایط شغل با بنزین مواجه می گردند. زمانی ریپ زدن ماشین در شرایط کارکرد تخت‌گاز چهره ندهد و تنها روی موقعیت بنزین شاهد اینگونه مشکلی باشیم می‌قدرت اعلام کرد قسمت‌های مشترک همانند رمز سیلندر، شمع و وایر، روزنه گاز و… تندرست می‌باشند و ایرادی ندارند. برای تشخیص انگیزه ریپ زدن ماشین در این صورت می‌اقتدار قسمت‌هایی همانند پمپ‌بنزین و رگلاتور فشار بنزین را پژوهش کرد. پمپ‌بنزین وظیفه تأمین سوخت برای کارکرد پیشرانه را بر ذمه داراست هرچند به انگیزه فساد میتواند سبب ایراد در زنجیره سوخت‌رسانی به پیشرانه خواهد شد. صافی بنزین نیز در شکل آلوده و کثیف بودن قادر است سبب ساز ریپ زدن ماشین دوگانه سوز روی بنزین گردد. خوب میباشد بعد از دو یا این که سه توشه ردوبدل روغن صافی بنزین را ردوبدل نمائید.

چرا ماشین ریپ می‌زند
یکی‌از دیگر از علل ریپ زدن خودروی دوگانه سوز در شرایط بنزین به وجود انواع در سوزن‌های انژکتور تزریق کننده سوخت به باطن سیلندر مربوط می شود. برای حل این گزینه می‌اقتدار از دستگاه شست و شوی انژکتور بهره مند شد. ایرادات مرتبط با سیستم کشی و ECU نیز قادر است روی ریپ زدن ماشین دوگانه سوز در وضعیت بنزین تأثیرگذار باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.