علت سوت کشیدن لنت ترمز و روش رفع آن

خرید لوازم یدکی برلیانس در مشهد

علت سوت کشیدن لنت ترمز و روش رفع آن

۲ بازديد

لنت ترمز (Brake Pad) یکی اجزای اساسی سیستم ترمز خودرو محسوب می‌شود. لوازم یدکی دوو این قطعه که قدمت مشخصی دارااست و می بایست بعداز آحاد شدن ردوبدل گردد جزو مهم ترین و حیاتی‌ترین نصیب‌های ترمز بوده و با به کارگیری از اصطکاک منجر توقف خودرو می‌گردد. ایده و مضمون‌ لنت‌های ترمز یا این که ترمزهای دیسکی به‌ تیتر جایگزین ترمزهای ظرف‌ای در سال ۱۹۰۲ و بوسیله لنچستر مطرح شد ولی به جهت هزینه‌های بالا و بازده تحت نسبت به ترمزهای ظرف‌ای شاهد به کار گیری کلان از آنان تا بعد از نزاع جهانی دوم نبودیم.

وقتی که تکنولوژی ترمز دیسکی بهبود یافت تلاش ترمزها نیز تماماً بلندتر از مثال‌های ظرف‌ای ظواهر شد. تفاوت کوشش دربین این دو نوع ترمز به حدی پر رنگ بود که در سال ۱۹۵۳ جگوار مسابقه‌ای مجهز به لنت‌های ترمز توانست قهرمان مسابقات استقامت ۲۴ ساعته لمان گردد. توفیق جگوار را عموماً به به کار گیری از ترمزهای دیسکی نسبت می دهند چراکه به رانندگان اذن بخشید سریع‌خیس از پیچ‌ها عبور نمایند و دیرتر ترمز را بکار گیرند و این فرمان نهایتاً سبب ساز به قهرمانی شد. در اواخر سال ۱۹۶۳ بود که اکثر خودروها از ترمزهای دیسکی استعمال می‌کردند و در اواخر دهه ۶۰ میلادی نیز ابتکار عمل کالیپرهای ترمز اثبات منجر شد نصب لنت‌ها ریلکس‌خیس و ارزان‌خیس باشد. البته یکی مشکلاتی که می تواند هر راننده‌ای را کلافه نماید سوت کشیدن لنت ترمز میباشد. صدای گوش‌خراشی که در طی ترمز به چنگ آوردن به گوش میرسد انگیزه‌های مختلفی داراست و ما نیز می خواهیم دلایل و شیوه‌های رفع آن را سرویس شما عزیزان نثار کنیم.

انگیزه سوت کشیدن لنت ترمز موتور
صدای سوت کشیدن لنت ترمز
دلایل مختلفی برای سوت کشیدن لنت ترمز وجود دارااست که برای مثال آنان می‌قدرت به اتمام قدمت اثر گذار لنت‌ها، به‌کارگیری لنت‌های تقلبی و نامرغوب، وجود انواع در دیسک چرخ، وجود اختلال در بلبرینگ چرخ ها، عدم تماس بدون نقص و صحیح لنت با دیسک و… اشاره نمود.

به‌کارگیری لنت‌های تقلبی و نامرغوب
مطلقاً شما نیز در حین ردوبدل لنت‌ها با آیتم‌های مختلفی روبرو گردیده‌اید که ارزش‌های ارزان‌تری نیز دارا‌هستند. در حالتی که که از اینگونه لنت‌هایی به کار گیری نمائید بعداز مدتی شاهد سوت کشیدن لنت ترمز خودروی خویش خواهید بود. عامل آن نیز به کارگیری از متریال بی‌چگونگی میباشد چراکه بعضا کمپانی‌ها از مواد نامناسب در تشکیل داد لنت‌ها به کار گیری می‌نمایند و هنگامی که راننده ترمز می‌نماید ذرات فلز و مواد تقلبی با چرخ تماس پیدا می‌نمایند و در غایت سبب ساز سوت کشیدن لنت‌ها میشوند.

نقطه نهایی قدمت اثر گذار لنت‌ها
ت نرمز
از آنجایی که لنت قطعه‌ای مصرفی محسوب میشود به این ترتیب قدمت مشخصی داراست. بسته به مدل رانندگی اشخاص و برخی فاکتورهای دیگر، لنت‌ها میتوانند دیر یا این که زود مستهلک شوند و سوت کشیدن یکی‌از آرم‌های نقطه پایان قدمت آن‌هاست. در‌این‌حالت‌ بخش خاصی از لنت‌ها با دیسک واکنش می‌نماید و صدای سوت و خراش فلزات به گوش می رسد. همین آیات در معنای فرا وصال فرصت ردوبدل لنت‌ها خواهد بود. سفارش میشود از لنت‌های کیفیت عالی به کارگیری نمائید تا مجدد شاهد سوت کشیدن لنت ترمز خودروی خویش نباشید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.