سنسور اکسیژن چیست؟

خرید لوازم یدکی برلیانس در مشهد

سنسور اکسیژن چیست؟

۱ بازديد

ارتقاء مصرف سوخت: سنسور اکسیژن به در اختیار گرفتن واحد سنجش سوخت مصرفی موتور امداد می‌نماید. لوازم یدکی برلیانس در شکل فساد یا این که نامنظم بودن سنسور اکسیژن، ترازو سوخت ما یحتاج به‌شکل نامنظم و بیش تر از حد مصرف می‌گردد.
کاهش توان موتور: سنسور اکسیژن جانور در دودهای خروجی موتور، در اختیار گرفتن تزریق سوخت را با صرفه می‌نماید و در شکل فساد، کارایی موتور کاهش می یابد.
ارتقا آلاینده‌های هوا: در شکل فساد سنسور اکسیژن، ترازو آلاینده‌های هوا ارتقا می یابد. این اختلال قادر است سبب عدم پاس کردن آزمایش های مرتبط با اخذ معاینه فنی خودرو گردد.
ایجاد دود و گاز خروجی بیشتراز حد: در شکل فساد سنسور اکسیژن، مقدار قابل قبولی از سوخت به موتور تزریق نمیشود و منجر ساخت‌و‌ساز دود و گاز خروجی بیش تر از حد می شود.
کارکرد نامنظم موتور: در شکل فساد یا این که معیوب بودن سنسور اکسیژن، موتور به‌شکل نامنظم شغل می‌نماید که‌این دستور منجر ارتقا هزینه‌های مصرف سوخت و فساد بقیه قطعات موتور می گردد.
پر‌نور شدن لامپ نظارت موتور: در شکل فساد سنسور اکسیژن، دستگاه کامپیوتری خودرو نمی‌تواند مقدار قابل قبولی از سوخت را تزریق نماید لذا لامپ ارزیابی موتور پر‌نور گردد. در شرایطی که شما هرکدام از علائم فوق را مشاهده کردید، خوب میباشد به یک تکنسین خودرو دارای اعتبار مراجعه‌نمایید.

انگیزه فساد سنسور اکسیژن
انگیزه فساد سنسور اکسیژن خودرو ممکن میباشد به دلایل مختلفی باشد، برای مثال:

آلودگی: یکی مهم‌ترین علل فساد سنسور اکسیژن، آلودگی آن میباشد. آلودگی می تواند از روغن‌موتور، آب، گاز‌های سوخت ناخالص و ذرات جامد باشد که به خروجی موتور وارد می گردند.

فساد سیم‌های برق: در برخی مفاد، سیم‌های برقی که به سنسور اکسیژن متصل میشوند، معیوب می‌باشند و ممکن میباشد وخیم شوند.

فساد ECU :ECU چیپ نرم افزار‌ریزی گردیده‌ای میباشد که وظیفه در دست گرفتن تزریق سوخت به موتور و تهیه و تنظیم کوشش سنسور اکسیژن را برعهده دارااست. در شکل فساد ECU ممکن میباشد سنسور اکسیژن هم حاد خواهد شد.

راندن خودرو با سوخت دارنده ناخالصی: راندن با سوخت ناقص قادر است سبب ساز آلودگی و فساد سنسور اکسیژن خواهد شد.

فساد خویش سنسور: در بعضی مورد ها، ممکن میباشد خویش سنسور اکسیژن حاد گردیده باشد به جهت عیب دستگاه یا این که به جهت بقیه اشتباهات. تعمیر یا این که بده بستان سنسور اکسیژن بستگی به انگیزه فساد و ترازو فساد آن دارااست. درصورتی‌که انگیزه فساد قابل تعمیر باشد، تعمیر سنسور اکسیژن اعمال شود. درصورتی‌که سنسور اکسیژن جایگزین بایستی گردد، عالی میباشد از سنسور اساسی و کیفیت خوب مصرف شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.