تفاوت بنزین سوپر و معمولی در چیست؟

خرید لوازم یدکی برلیانس در مشهد

تفاوت بنزین سوپر و معمولی در چیست؟

۲ بازديد

با توسعه و گسترش روزافزون تکنولوژی خودروسازان روی به ساخت‌و‌ساز پیشرانه‌های منزه‌تری آوردند و یکی‌از ملزومات این زمان نیز به کار گیری از سوخت‌های منزه‌خیس بود. الوازم یدکی دوو گرچه در بعدازظهر امروزی مدرن خودروهای برقی با عجله فزاینده‌ای به پیش می‌تازند البته همچنان در اکثر کشورها این خودروهای بنزینی میباشند که قسمت اعظم خودروهای فروخته گردیده را به خویش تخصیص داده‌اند؛ البته به احتمال زیاد عبارت بنزین سوپر و ساده به گوش شما خورده میباشد و اکثر خودروسازان نیز پیشنهاد‌هایی درباره ی استعمال از نوع بنزین خودروی خریداری گردیده دارا هستند. به همین خیال و خاطر درک کردن تفاوت بنزین سوپر و ساده و به کارگیری از آنها در خودرو ضمن اینکه می تواند صرفه‌جویی خیر در هزینه‌ها داشته باشد از آمدن زخم‌های احتمالی به قوای محرکه خودرو نیز دوری خواهد کرد.

تفاوت بنزین سوپر و ساده
قبل از آنکه به تفاوت این دو نوع بنزین بپردازیم عالی میباشد درباره خویش این سوخت دارای شهرت حرف کنیم. بنزین یکی‌از مشتقات نفت میباشد که بیشتر تحت عنوان سوخت مهم موتورهای داخل‌سوز بکار می‌رود. این سوخت مشتمل بر مواد آلی همانند هیدروکربن‌ها بوده هرچند یک کدام از ترکیبات شاخص آن که درپی نیز به آن خوا هیم پرداخت اکتان میباشد. ضمن این مواد دیگری نیز به بنزین افزوده میگردند که مثلا آنها می‌اقتدار به رنگ و الکل اشاره نمود.

مهم ترین خصوصیت بنزین که در واقع سبب ساز ساخت تفاوت در بنزین سوپر و بی آلایش می شود عدد اکتان میباشد. عدد اکتان آرم می دهد بنزین در قبال انفجار زودهنگام در سیلندر پیشرانه چقدر مقاومت خواهد داشت. بدیهی میباشد که انفجار زودهنگام و ناهماهنگ سوخت در پیشرانه خودرو سبب ساز آمدن جراحت به آن میگردد. برای اندازه‌گیری عدد اکتان شاخصی میان ۰ تا ۱۰۰ را در لحاظ می گیرند. درصورتی‌که در بنزین ۱۰ درصد هپتان وجود داشته باشد و ۹۰ درصد سایر نیز ایزو اکتان باشد عدد اکتان آن بنزین با ۹۰ اعلام گردد. هرچقدر این عدد فراتر باشد نشانه دهنده چگونگی عالی سوخت بوده و پیشرانه کوبش کمتری خواهد داشت.

اما بایستی بدین نکته اشاره کنیم که کلیه پیشرانه‌ها الزامی برای به کار گیری از بنزین سوپر با عدد اکتان فراتر ندارند و این بنزین بیشتر برای پیشرانه‌های امروزی با سیستم‌های توربو بکار می‌رود. در هر شکل بایستی پیش از به کار گیری از خودرو با مراجعه به دفترچه راهنمای آن نسبت به نوع سوخت سفارش گردیده بوسیله آفریننده اعتقاد و باور نتیجه ها گردد هرچند به‌طورکلی به کارگیری از بنزین سوپر با عدد اکتان بالا مزیت‌های بیشتری خواهد داشت. اما بعضی کارشناسان اظهار می‌دارا‌هستند درصورتی‌که مالکان خودروها به بنزین سوپر دسترسی نداشته باشند میتوانند از محلول‌هایی با اسم ارتقاء دهنده اکتان به کارگیری نمایند. اینگونه محلول‌هایی منجر ارتقاء عدد اکتان بنزین میگردند هرچند می بایست صدق‌وسقم این ادعاها به‌شکل علمی و در آزمایشگاه‌های دارای اعتبار اثبات خواهد شد. بد وجود ندارد بدانید بعضا منابع عدد اکتان بنزین بی آلایش مرزو بوم را ۸۷ و بنزین سوپر را چیزی در میان ۹۱ تا ۹۵ اعلام کرده‌اند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.