سیستم فرمان با سیم خودرو چگونه کار می‌کند؟

خرید لوازم یدکی برلیانس در مشهد

سیستم فرمان با سیم خودرو چگونه کار می‌کند؟

۳ بازديد

این تکنولوژی تا تعدادی دهه دست‌نیافتنی به حیث میرسید و به جز تعدادی خودروی تولیدی و مسابقه‌ای به‌شکل انبوه در خودروها بکار گرفته نشده میباشد. لوازم یدکی دوو ولی سیستم امر با سیم همین سال در تویوتا bZ4X بکار رفته و لکسوس RZ 450e نیز سال بعدی به آن مجهز گردد. می بایست دانست اینفینیتی Q50 نزدیک به ۱۰ سال پیش به سیستم امر با سیم مجهز گردیده بود هرچند قسمت‌هایی از آن امر مکانیکی بود و ردیف دستور نیز در مکان خویش قرار داشت. در سیستم‌های امر با سیم حقیقی و واقعی هیچ رابطه مکانیکی در بین غربیلک و ردیف امر نیست و فقط یک اتصال الکترونیکی فی مابین آن ها برقرار میباشد و این به عبارتی چیزی میباشد که در سیستم وان موشن گریپ تویوتا و لکسوس چشم میشود. شاید این تکنولوژی در نگاه نخستین دیدنی به لحاظ نرسد ولی مزیت‌های متعددی برای خودروسازان و رانندگان دارااست. سیستم دستور با سیم زیرمجموعه‌ای تکنولوژی‌های متعدد رانندگی با سیم به عنوان مثال در دست گرفتن گاز الکترونیکی میباشد.

دستور با سیم
یکی‌از مزیت‌های استعمال از تکنولوژی‌های رانندگی با سیم برای خودروسازان ساخت و ساز شاسی “کم آب” میباشد که در آن هیچ مایع هیدرولیکی به فعالیت نمی‌رود. در مشاجره سیستم‌های امر این قضیه با معرفی دستور برقی حل گردیده بود البته سیستم‌های ترمز همچنان هیدرولیکی می باشند. اما قسمت اعظم تأمین‌کنندگان قطعات خودرویی یکسری سال میباشد که روی ساخت سیستم‌های ترمز آحاد برقی عمل می‌نمایند. ایده آنها این میباشد که سیستم تعلیق هر کناره از خودرو پیش از اینً مونتاژ گردیده و در خط ساخت روی آن نصب گردد و دیگر خبری از مایع هیدرولیک نباشد.

دستور با سیم
سیستم امر با سیم بدون نقص از دید مکانیکی معمولی‌خیس میباشد. غربیلک دستور با واحد در اختیار گرفتن ویژه‌ای همیاری می‌نماید و ردیف امر چرخ‌ها را می‌چرخاند. یک مغز کامپیوتری سبب اتصال این دو به یکدیگر میشود و سیگنال‌ها را از غربیلک دستور گرفته و به ردیف دستور منتقل می‌نماید. ولی نکته حائض اهمیت این میباشد که کامپیوتر تصمیم خواهد گرفت که کدام چرخ و به چه معیار بچرخد ولی مزیت این سیستم به به طور تقریبً بی‌غایت متغیر بودن قفل به قفل دستور و کاهش شعاع گردش خودرو مربوط می گردد به سیرتکامل‌ای که امر تویوتا و لکسوس در سرعت‌های معدود می تواند تا ۱۵۰ رتبه در هر جهت بچرخد. اما با ارتقاء سرعت نسبت گردش کاسته شده و جواب دستور نیز به به عبارتی اندازه نادر می شود تا در سرعت‌های بالا خودرو پایداری خویش را محافظت نماید.

وان موشن گریپ لکسوس
به کارگیری از سیستم امر با سیم پتانسیل‌های بالایی برای سیستم‌های ایمنی نصفه خودران همانند پیشگیری از عکس العمل دارااست یعنی جایی که خودرو میتواند در شکل عدم برخورد به موقع راننده موجب امر دادن درست گردیده و از عکس العمل دوری کند. همینطور اشخاصی که بضاعت و توان مقداری برای رانندگی دارا هستند میتوانند با به کار گیری از یک امر خرد‌خیس یا این که جوی‌بار استیک خودروی خویش را هدایت کنند. همچون بعضی هواپیماها که به سیستم‌های پرواز با سیم مجهز میباشند، این سیستم‌ها به طور کاملً ایمن میباشند و درصورتی که قسمت‌های طاقت فرسا‌افزاری یا این که قابل انعطاف‌افزاری اساسی از عمل بیفتند جانبداری ما یحتاج برای هدایت وسیله وجود دارااست. در غایت بایستی بیان کرد اینگونه تکنولوژی‌هایی منش را برای ظهور خودروهای تماماً خودران گشوده می‌نمایند و احتمالاً در سال‌های بعدی خودروهای بیشتری به سیستم امر با سیم مجهز خواهند شد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.