زمان تعویض لوازم مصرفی خودرو

خرید لوازم یدکی برلیانس در مشهد

زمان تعویض لوازم مصرفی خودرو

۴ بازديد

با وجود تورم بالا طبیعی میباشد که ارزش قطعات یدکی و اسباب مصرفی خودرو نیز ارتقا می یابد و بعضی مالکان خودروها شاید نسبت به بده بستان این اسباب و اثاث و قطعات بهانه تراشی بکنند. لوازم یدکی دوو شاید اینگونه کاری در نگاه نخستین سبب اندکی صرفه‌جویی در هزینه‌ها گردد ولی در درازمدت زخم‌های متعددی به خودرو به ویژه در قسمت فنی وارد خواهد کرد و جبران این ضرر و زیان‌ها و زخم‌ها نیز شاید هزینه بسیار بالایی بطلبد. معلوم میباشد که بده بستان تروتمیز و منظم اسباب و اثاث مصرفی خودروها سبب ساز ارتقا ارتفاع قدمت آن و افزایش عملکرد کلی متاع شود. به دنبال میخواهیم لیستی از مهمترین اسباب و اثاث مصرفی خودروها و فرصت بده بستان آن‌ها‌را سرویس شما عزیزان نثار کنیم.

حلقه و لاستیک خودرو
صرفا قسمت خودرو که با زمین تماس داراست لاستیک آن میباشد و براین اساس ردوبدل به موقع لاستیک‌ها عنایت بسیار متعددی در ایمنی و نگهداری جان سرنشینان خواهد داشت. یک لاستیک خودرو همینطور سبب ساز بهبود چسبندگی و هندلینگ خودرو می شود. قدمت لاستیک‌ها معمولاً مبتنی بر کارکرد خودروها انتخاب میشود البته حتی‌در شکل کارکرد نادر نیز بایستی لاستیک‌ها را میان ۴ تا ۵ سال ردوبدل کرد.

باتری خودرو
وظیفه این قطعه تأمین برق ما یحتاج سیستم‌های برقی خودروست و بدیهی میباشد که سوای آن قابلیت و امکان فعال‌سازی خودرو و به کار گیری از امکاناتش وجود نخواهد داشت. باتری خودرو معمولاً بعد از ۲ یا این که ۳ سال مستلزم ردوبدل خواهد بود.

غربال هوا
غربال هوا از ورود ذرات و گردوغبار به پیشرانه پرهیز می‌نماید و نقش مهمی در ارتقاء ارتفاع قدمت قطعات داخلی و چگونگی خودرو داراست. این غربال بعد از سپری شد زمان‌هنگامی آلوده و کثیف میگردد و شاید بتوان در یکسری هزار کیلومتر اول آن را پاک کرد ولی بعد از سپری شد حدود ۱۰ تا ۲۵ هزار کیلومتر قطعاً می بایست نسبت به بده بستان غربال هوا مبادرت فرمائید.

تسمه تایم
یکی نصیب‌های اصلی خودرو تسمه تایم میباشد که در شکل فساد یا این که پاره شدن می تواند سبب ساز منحرف شدن سوپاپ‌ها گردد که هزینه بسیار متعددی را به صاحب زور خواهد کرد. خوب میباشد تسمه تایم را بسته به چگونگی آن و نوع به کارگیری از خودرو دربین ۵۰ تا ۸۰ هزار کیلومتر بده بستان نمائید.

رادیاتور خودرو
وظیفه سیستم خنک‌کننده خودرو و در رأس آن رادیاتور کاهش دمای پیشرانه میباشد و بدین ترتیب نقص‌ در کوشش آن منجر آمدن زخم شدید به خودرو شود. معمولاً سفارش میگردد رادیاتور خودرو را هر ۱۵۰ هزار کیلومتر به‌طور بی نقص بده بستان نمایید.

مخزن روغن امر هیدرولیک
احتمالاً شما نیز صدای خاصی را مجال چرخاندن دستور خودرو می‌شنوید که شاید عامل آن از دست رفتن چگونگی روغن هیدرولیک یا این که کاهش ترازو آن در مخزن مربوطه باشد. این روغن نیز همچون دیگر روغن‌های بکار رفته در خودرو به گذر زمان فرصت چگونگی خویش را از دست میدهد و عالی میباشد هر ۳ تا ۵ سال آن را بده بستان نمائید.

کمپرسور کولر گازی
این قطعه جزو قسمت‌هایی میباشد که ارتفاع قدمت بالایی دارااست ولی تفحص به آن در ارتقا ارتفاع عمرش تأثیر به سزایی خواهد داشت. این ایام که جزو گرم‌ترین روزهای سال میباشد مداقه کارکرد درست کولر گازی خودرو مشخص و معلوم میگردد. اهل‌حرفه سفارش می‌نمایند کمپرسور اسپلیت را بعد از سپری شد ۱۲ تا ۱۵ سال از قدمت خودرو ردوبدل نمائید.

تیغه برف منزه کن
اکثر مالکان خودروها التفات چندانی بدین قطعه خرد البته اصلی نمی‌دهند. با قرار داشتن خودرو در تحت نور و روشنایی خورشید و استهلاک بالای قطعات لاستیکی، ضروری میباشد نسبت به ردوبدل تیغه‌های برف‌منزه‌کن در هر ۱۲ تا ۲۴ ماه مبادرت فرمائید.

غربال روغن
غربال روغن نقش صافی روغن پیشرانه را دارااست و ناخالصی‌ها و ذرات جانور در آن را جذب می‌نماید تا از جراحت دیدن پیشرانه دوری گردد. بعضا اشخاص با هر توشه بده بستان روغن مبادرت به ردوبدل غربال نیز می‌نمایند ولی بسته به نوع روغن انتخابی می‌بایست این غربال را در بین ۵ تا ۱۵ هزار کیلومتر بده بستان کرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.