آچارکشی جلوبندی چیست؟

خرید لوازم یدکی برلیانس در مشهد

آچارکشی جلوبندی چیست؟

۴ بازديد

پیش از آنکه آچارکشی جلوبندی تحت عنوان یک کدام از مهمترین نکات مرتبط با حفظ خودرو را گستردن دهیم ضروری میباشد به خویش جلوبندی خودرو و قطعات متعدد آن بپردازیم. لوازم یدکی برلیانس زمانی نصیب جلو و زیرین خودرو را نگاه فرمایید دسته‌ای از ده‌ها قطعه را خواهید روءیت کرد که وظیفه مختلفی به عنوان مثال هندلینگ خودرو، دفع ضربات وارده به کابین و محافظت بضاعت و توان خودرو در عبور از پیچ‌ها را بر ذمه دارا هستند. نکته‌ای وجود داراست این میباشد که نباید سیستم تعلیق خودرو را با جلوبندی آن غلط بگیرید چراکه سیستم تعلیق خلال تیم امداد‌فنرها و چرخ‌های جلو مشتمل بر همین قطعات در عقب نیز می‌باشد البته جلوبندی به عبارتی‌طور که از نامش پیداست صرفا قسمت جلو را مشتمل بر میشود.

جلوبندی دربرگیرنده قسمت‌های گوناگونی میباشد که پیش از اینً در مقاله‌ها پدال به اکثر آنها اشاره کرده‌ایم ولی درپی میخواهیم بعضا از مهمترین اجزای صورت دهنده جلوبندی را معرفی کنیم:

سیبک ها: قطعاتی کروی صورت میباشند که در سیستم دستور بکار رفته و پرهیز از اصطکاک قطعات و همت جاری آنان را بر ذمه دارا‌هستند. به عنوان مثال علائم فساد سیبک ها می‌اقتدار به لرزش و خلاصی قابل‌دقت دستور، صدای خاص تق تق در طول عبور از گودال‌ها و دست‌اندازها و انحراف در جنبش خودرو اشاره نمود.

سیستم دستور: یک کدام از اجزای اصلی جلوبندی خودروست و وظیفه هدایت آن را بر ذمه دارااست. قطعات اصلی سیستم امر دربرگیرنده غربیلک، باکس‌دستور و گرایش دستور میباشند.

یاری‌فنر: تحت عنوان بخشی از سیستم تعلیق وظیفه جذب نوسانات مسیر را بر ذمه دارااست. نشتی روغن، خوابیدگی، انحراف خودرو به یک سمت، استهلاک لاستیک‌ها و… جزو علائم فساد آن می باشند.

سگ دست: سگ دست قطعه‌ای رابط میان جلوبندی، چرخ و کابین خودرو با سطح زمین میباشد. در واقع این قطعه وزن خودرو را به چرخ‌ها و زمین جابجایی می دهد. از سگ دست تحت عنوان نشیمنگاه چرخ نیز اسم می برند. قطعه موردبحث روی پایه دستور یا این که به عبارتی سیبک و اکسل نصب گردیده و اذن چرخیدن چرخ‌ها حول مبنا دستور را میدهد.

طبق یا این که سینی: این قطعه که با اسم سینی نیز شناخته می گردد سبب ساز اتصال سیستم تعلیق به شاسی می شود. BOSCH طبق‌ها این شغل را ایفا می دهند و برای اتصال چرخ نیز از ظرف و گوی به کار گیری میگردد.

رام: این قطعه نصیب‌های دیگر جلوبندی را به خودرو متصل می‌نماید و خویش نیز از دو طرف به شاسی وصل میباشد.

مجموعه‌موتور: یکی از دیگر از قطعات اصلی جلوبندی خودرو گروه‌موتور میباشد که سبب خودداری از ورود ضربات جاده به پیشرانه می گردد و روی کاهش لرزش خودرو تأثیر بدون واسطه دارااست. از طرف دیگر گروه‌موتور لرزش‌های ناشی از کارکرد پیشرانه را نیز خنثی می‌نماید تا این ناهنجاری‌ها به کابین منش پیدا نکند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.