تفاوت بین EBD و ABS در چیست؟

خرید لوازم یدکی برلیانس در مشهد

تفاوت بین EBD و ABS در چیست؟

۳ بازديد

سیستم توزیع نیروی الکترونیکی ترمز را می‌اقتدار ورژن تکامل یافته از سیستم ترمز ضد قفل دانست. لوازم یدکی برلیانس این تکنولوژی ایفا مقدار قابل قبولی از نیروی ترمز به هر چرخ را ضمانت می‌نماید تا بنابراین در دست گرفتن خودرو از دست نرود. اگرچه ABS منجر عدم قفل شدن چرخ‌ها در حین ترمز گیری هنگفت می گردد ولی EBD در ادامه تهیه و تنظیم ترازو صحت از فشار ترمز بر هر چرخ میباشد تا ضمن قفل نشدن چرخ‌ها از ایمنی خودرو نیز باور نتیجه ها خواهد شد.

نصیب‌های متفاوت سیستم ترمز EBD
این سیستم از نصیب‌های مختلفی ساخته شده میباشد که در ذیل به آن ها اشاره می‌گردد:

سنسورهای سرعت: خودروهای مجهز به EBD دارنده سنسور سرعت در هر چرخ می باشند. هر سنسور مسئول نظارت سرعت چرخ و ارسال داده ها آن به ECU میباشد. در حین به چنگ آوردن ترمز در‌صورتی‌که سرعت خودرو بیشتر از سرعت چرخ باشد در معنای هرزگردی چرخ و لیزخوردن خودرو از دست رفتن در اختیار گرفتن آن خواهد بود.

واحد در دست گرفتن الکترونیک: این واحد که با عبارت معروف ECU نیز شناخته می گردد داده‌ها را از سنسورهای سرعت اخذ می‌نماید تا نسبت چرخش هر چرخ را تشخیص دهد و با سرعت خودرو مقایسه کند. در‌صورتی‌که سیستم لغزش چرخی را تشخیص دهد از ماژول‌های نیروی ترمز برای اجرا نیروی مطلوب جهت کاهش سرعت چرخ استعمال خواهد کرد تا سرعت خودرو کاهش ‌یافته و نهایتاً به طور کاملً متوقف خواهد شد.

ماژول‌های نیروی ترمز: سیستم ترمز EBD از ماژول‌های نیروی ترمز برای انجام نیروی ترمز روی هر چرخ استعمال می‌نماید.

تفاوت EBD و ESP

تکنولوژی ESP که مخفف عبارت سیستم در دست گرفتن پایداری الکترونیکی خودروست به در دست گرفتن خوب آن در هنگام عبور از پیچ‌های پرسرعت امداد می‌نماید. این سیستم می تواند با به کار گیری از داده‌های دریافتی از سنسورها انحراف خودرو از مسیر و عدم پایداری آن را به ECU استحضار دهد. بعداز تشخیص عدم پایداری میباشد که ECU دستورها موردنیاز جهت جاری ساختن نیروی ترمز متناسب هر چرخ از روش EBD را صادر می‌نماید. براین اساس ESP و EBD را می‌اقتدار تکمیل کننده یکدیگر دانست.

خواص سیستم ترمز ABS و EBD
این دو تکنولوژی تکمیل کننده یکدیگر می باشند هرچند EBD را می‌قدرت ورژن تکامل یافته ABS دانست. سیستم ترمز EBD با توزیع الکترونیکی نیروی ترمز در هر چرخ خلال اینکه بازدارنده قفل شدن چرخ‌ها میگردد، به بهبود در دست گرفتن خودرو و کاهش مسافت توقف نیز یاری شایانی می‌نماید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.