انواع سنسورهای خودرو و کاربرد آن‌ها

خرید لوازم یدکی برلیانس در مشهد

انواع سنسورهای خودرو و کاربرد آن‌ها

۲ بازديد

تکنولوژی بکار رفته در وسایل نقلیه بسیار بسط نموده است و سود اینگونه کاری استعمال از قطعات بغرنج در آن‌هاست. لوازم یدکی دوو مثلا قطعات ضروری خودروهای نو سنسورها یا این که حسگرهای بکار رفته در آن‌هاست. این سنسورها حالت هر قسمت به محرمانه از خودرو را پژوهش می‌نمایند و در شکل وجود هرگونه نقص آن را به استحضار میرسانند. سنسورها همینطور به در اختیار گرفتن جنبه‌های متفاوت خودرو برای مثال مصرف سوخت و دمای پیشرانه یاری می‌نمایند. در وسایل نقلیه مدرن اشکال سنسورها بکار رفته میباشد و ما می خواهیم شما‌را با آنان آشنا کنیم.

سنسور خودرو چیست؟
سنسورهای خودرو مقداری بعداز بعدازظهر طلایی مهندسی خودرو پدیدار شدند و فرصت به‌کارگیری آنان در صنعت های را می‌قدرت دهه ۶۰ میلادی دانست. ولی در دهه ۷۰ میلادی بود که صنعت خودرو صورت جدیدی به خویش گرفت و با توسعه تکنولوژی تغییراتی بنیادین در آن بوجود آمد. به کارگیری از کامپیوترها همگی‌گیر شد و قسمت‌های گوناگون همانند بانکداری و صنعت های از کامپیوترها منفعت بردند. برای درک کردن حالت آن مجال می بایست دانست خودروهای سابق فاقد سیستم‌های مرکزی برای پژوهش قسمت‌های متعدد بودند و هر قطعه وظیفه خویش را بر دوش پیشرانه می‌انداخت. نقص‌ این بود که قطعات خودرو سریعاً مستهلک می‌شدند و هزینه‌های مراقبت آنان به راننده زور می شد. مهندسان به تامل به کار گیری از سیستم‌های کامپیوتری برای یافتن خطاهای جانور در خودروها افتادند و این قضیه منش را برای استعمال از سنسورها گشوده کرد.

سنسورهای خودرو
در میانه دهه ۸۰ میلادی بود که اولی سنسورها وارد دنیای خودرو شدند. سنسورهای اول خیلی تأثیرگذار نبودند هرچند وظایف خویش را جاری ساختن می‌دادند. توسعه و گسترش‌های بیشتر سبب ساز افزایش عملکرد سنسورها شد و در دهه ۹۰ میلادی شاهد به کارگیری چشمگیر از این قطعات در صنعت خودرو بودیم. با ورود به هزاره سوم اکثری از رانندگان به نقش و عنایت سنسورها در خودروها پی برده بودند. اکنون سنسورها قسمت بسیار مهمی از خودروها را تشکیل میدهند.

سنسور خودرو به چه شکل شغل می‌نماید؟

پیش از آنکه اشکال سنسورهای خودرو و کاربرد آنان‌را معرفی کنیم عالی میباشد خویش سنسور را بیشتر بشناسیم. به عبارتی‌طور که اسم سنسور یا این که حسگر علامت میدهد، این قطعات همچون اندام‌های حساس تن فعالیت می‌نمایند و داده ها اساسی را به پیشرانه می‌فرستند. سنسورها هرگونه تغییر تحول در اخلاق قسمت‌های متفاوت وسیله نقلیه را شناسایی می‌نمایند. نمونه عالی این مسئله سنسور فشار میباشد که چنانچه معیار فشار از حد مجاز عبور نماید داده ها را به پردازنده مرکزی پیشرانه می‌فرستد. پیشرانه نیز با هشدار صوتی یا این که تصویری راننده را از وجود اختلال باخبر می‌سازد. سنسورهای دیگر خودرو نیز شبیه سنسور فشار عمل می‌نمایند؛ برای مثالً سنسورهای دما هرگونه تغییر‌و تحول در دمای پیشرانه را تشخیص داده و داده ها آن را به مغز خودرو ارسال می‌نمایند. کامپیوتر مرکزی خودرو نیز برای حل ایراد دستوراتی همانند بدون صدا یا این که پر‌نور شدن سیستم تهویه مطبوع و یا این که گشوده شدن ورودی‌های هوا را صادر می‌نماید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.