تسمه دینام چیست و چه کاربردی در خودرو دارد؟

خرید لوازم یدکی برلیانس در مشهد

تسمه دینام چیست و چه کاربردی در خودرو دارد؟

۱ بازديد

در پیشرانه خودرو تسمه‌های گوناگونی برای مثال تسمه تایم، تسمه دینام و یا این که تسمه پروانه بکار رفته‌اند. لوازم یدکی دوو پیش از اینً در پدال گستردن بی نقص تسمه تایم را سرویس شما عزیزان ارائه کرده‌ایم و درحال حاضر می خواهیم درباره تسمه دینام یا این که تسمه پروانه کلام کنیم. به عبارتی‌طور که می دانید یک خودرو از هزاران قطعه متعدد تشکیل میشود و تسمه‌ها نیز بخشی از این شرکت میباشند. تسمه (Belt) قطعه‌ای انعطاف‌پذیر میباشد که برای جابجایی توان پیشرانه به بقیه نصیب‌ها بکار می‌رود. تسمه معمولاً از کالا لاستیک مقاوم ساخته میشود و بدیهی میباشد که ارتفاع قدمت مشخصی خواهد داشت و می بایست پس از سپری شد زمان‌فرصت مشخص و معلوم بده بستان خواهد شد.

تسمه دینام چیست و چه کاربردی در خودرو داراست؟
ولی تسمه دینام چیست؟ دینام یا این که آلترناتور در خودرو وظیفه اساسی شارژ باتری را هنگام کارکرد پیشرانه بر ذمه داراست و برای ایفا این شغل وجود قطعات متعدد به عنوان مثال تسمه آن ضروری خواهد بود. از این تسمه بعضی وقت ها با اسم تسمه پروانه نیز مذکور میگردد. سوای وجود دینام باتری فعالیت نخواهد کرد و در صورتیکه اندکی با نصیب فنی خودرو آشنا باشید مسلماً میدانید که‌این تسمه چه نقش مهمی درین پروسه جاری ساختن می‌نماید.

تسمه دینام خودرو
دینام با شارژ باتری سبب کارکرد سیستم‌های برقی خودرو میشود و فارغ از وجود آن خودرو صرفا به باتری متکی خواهد بود و اگرچه باتری تا یک‌سری ساعت میتواند برق ما یحتاج وسیله نقلیه را تأمین نماید ولی بعداز سپری شد بازه‌فرصت معلوم باتری خالی شود و شما مستلزم شارژ آن خواهید بود. با پر‌نور بودن پیشرانه دینام نیز عمل می‌نماید. ولی دینام جهت محافظت همت خویش مستلزم تسمه دینام خواهد بود. این رینگ طویل و لاستیکی بدور یک یا این که تعدادی مبلغی بسته می گردد تا دینام را بچرخاند و منجر شارژ باتری گردد.

تیم تسمه های خودرو
در خودروهای کهن برای هر قطعه از یک تسمه مستقل استعمال میشد ولی در خودروهای مدرن معمولاً از یک تسمه مشترک به کارگیری می شود و به آن تسمه مارپیچ میگویند. مبلغی تسمه دینام به راز تمایل‌لنگ وصل میباشد و با آغاز زدن پیشرانه و چرخش تمایل‌لنگ، تسمه نیز به جنبش درمی‌آید تا نیروی تولیدی را به قسمت‌های متفاوت مشتمل بر دینام، واترپمپ و اسپلیت منتقل نماید. به عبارتی‌طور که معلوم میباشد تسمه موردبحث نقش مهمی در کارکرد خودرو بر ذمه دارااست و هرگونه فساد یا این که پاره‌گی در آن سبب ساز از شغل افتادن قسمت‌های اصلی پیشرانه شود. از آنجایی که قطعه موردبحث جزو اسباب و اثاث مصرفی خودرو به شمار می‌رود به این ترتیب بایستی به سالم آن توجه کرد.

مجال ردوبدل تسمه دینام
دینام و تسمه آن
خدمت و حفظ قطعه موردبحث فعالیت نسبتاً راحتی میباشد و با بازدیدهای زمان‌ای می‌قدرت اثرات استهلاک در آن را دید. درصورتی‌که علامت‌های تحت را در تسمه دینام خودرو مشاهده کردید وقت بده بستان آن فرا رسیده میباشد:

سطح درخشان: با بازدید چشمی نیز می‌قدرت درخشان شدن سطح تسمه را روءیت کرد البته احتمال دارااست در طی رانندگی نیز صدای خاصی از تسمه به گوش رسد. در‌این‌حالت‌ تسمه می‌بایست مقداری محکم گردد تا بتواند چسبندگی خویش را مراقبت نماید هرچند چنانچه از قدمت تسمه بازه متعددی قبلی باشد می بایست آن را ردوبدل کرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.