شاسی ماشین چیست و انواع شاسی کدام است؟

خرید لوازم یدکی برلیانس در مشهد

شاسی ماشین چیست و انواع شاسی کدام است؟

۳ بازديد

به عبارتی‌طور که میدانید شاسی نصیب بسیار مهمی از خودروست. لوازم یدکی برلیانس در حالتی‌که شاسی وجود نداشت وسیله نقلیه نمی‌توانست وزن بالای قطعات خویش را تحمل نماید. شاسی از قطعات مختلفی درست شده که برای مثال آنها می‌اقتدار به فنربندی و گیربکس اشاره نمود. شاسی ماشین فریمی میباشد که تحت عنوان پشتوانه پیشرانه و بدنه خودرو کار می‌نماید. شاسی معمولاً از آهن یا این که فولاد و بعضی مواد دیگر ساخته میشود. بقیه نصیب‌های خودرو همانند پیشرانه، ترمز و… روی شاسی سوار می گردند و براین اساس پیاده سازی و ساخت‌و‌ساز یک شاسی بهتر با توان استحکام بالا و عدم تغییر‌و تحول صورت در بخش‌های اصلی عنایت متعددی خواهد داشت.

شناخت با گونه های هیبت بدنه خودروها
در پی به برخی از مهم ترین اشکال شاسی ماشین اشاره گردیده است.

قاب نردبانی
این نوع شاسی به عبارتی‌طور که از نامش برمی‌آید مشابه یک نردبان میباشد و علیرغم صورت اختصاصی خویش آیتم‌ای خوب برای به کارگیری تحت عنوان نگه‌دارای پیشرانه و دیگر قطعات اساسی وسیله نقلیه به حساب می‌آید. شاسی نردبانی معمولاً از فولاد و بعضا آلیاژهای دیگر ساخته میگردد و بعضی قسمت‌های آن تقویت میشوند تا استحکام و دوام بالایی داشته باشند. معمولاً از شاسی کادر نردبانی در شاسی بلندها و به ویژه مثال‌های آفرود استعمال میگردد.

شاسی مونوکوک
شاسی مونوکوک نوعی از شاسی میباشد که با بدنه ترکیب میشود. در واقعیت قسمت بیرونی بدنه خودرو با شاسی به وضعیت یک پارچه درمی‌آید تا برای پناه از فضای کابین در قبال نیروهای وارده شایستگی داشته باشد. این نوع شاسی معمولاً از فولاد کامپوزیت تقویت گردیده ساخته می گردد تا از استحکام متعددی برای تحمل وزن خودرو منتفع باشد.

شاسی ردیف فقراتی
این نوع شاسی مشابه یک اسکلت معمولی به لحاظ میرسد و حالت آن در ساختار خودرو به سیرتکامل‌ای میباشد که از امتداد راءس خودرو عبور می‌نماید تا نصیب‌های جلو و عقب وسیله نقلیه را به یکدیگر متصل نماید. شاسی ردیف فقراتی معمولاً با اسم شاسی تکی نیز شناخته می‌گردد و اما نقاط ضعفی نیز داراست که به عنوان مثال آن ها می‌قدرت به هزینه ساخت‌و‌ساز بالا اشاره نمود.

قاب فضایی لوله‌ای
قاب فضایی لوله‌ای یکی‌از دیگر از گونه های شاسی ماشین میباشد که مستقیماً قادر است صورت کلی خودرو را مبنی بر ساختار آن صورت دهد. استحکام و دوام این شاسی به چگونگی نقاط جوشکاری روی شاسی بستگی خواهد داشت. شاسی کادر فضایی لوله‌ای به لطف دوام بالای خویش جزو شایسته ترین مورد‌ها جهت به کار گیری در وسایل نقلیه میباشد. معمولاً خودروهای مسابقه‌ای از اینگونه پیاده سازی‌ای استعمال می‌نمایند.

کادر فضایی آلومینیومی
شاسی حافظه گردیده شبیه مونوکوک میباشد ولی از آلومینیوم به کارگیری می‌نماید درحالی‌که شاسی مونوکوک معمولاً از صفحه های فولادی استعمال می‌نماید. شاسی قاب فضایی آلومینیومی در مقایسه با مثال مونوکوک وزن کمتری داراست.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.