پمپ ترمز چیست و چه وظیفه‌ای دارد؟

خرید لوازم یدکی برلیانس در مشهد

پمپ ترمز چیست و چه وظیفه‌ای دارد؟

۶ بازديد

قبل از پرداختن به علائم فساد پمپ ترمز آغاز عالی میباشد با خویش این قطعه و وظیفه آن در سیستم ترمز خودرو آشنا شویم. لوازم یدکی دوو هنگامی که شما پدال ترمز را فشار می‌دهید، نیرو از پدال به بوستر ترمز منتقل می‌گردد. بوستر با اخذ نیرو، سیلندرهای مهم ترمز را به عقب فشار می دهد، تا روغن ترمز در لوله‌ها جریان یابد و اینجا میباشد که پمپ ترمز وارد کار می‌گردد. هنگامی که سیلندرهای اساسی ترمز به سمت عقب کشیده شدند، پمپ ترمز، روغن را باطن لوله‌ها می‌فرستد. درواقع پمپ ترمز وظیفه داراست نیروی مکانیکی را به نیروی هیدرولیکی تبدیل نماید. پمپ ترمز از قطعات مختلفی مثل مخزن روغن، سوپاپ در اختیار گرفتن فشار، دسته پیستون، فنر رجوع و برگشت دهنده و سوپاپ مرکزی تشکیل‌شده میباشد. در شکل فساد پمپ ترمز و یا این که عدم کارکرد درست آن، روغن ترمز نمی‌تواند وارد لوله‌ها گردد و جریان پیدا نماید. به همین عامل روغن به سیلندر بلندمرتبه نمی رسد و درنتیجه لنت‌ها شغل نمی کنند.

اشکال پمپ ترمز
پمپ ترمز در دو نوع تک مداره و دو مداره ساخته میشود. پمپ ترمز تک مداره با استعمال از یک سیلندر فشار روغن را برای هر چهارچرخ آماده می‌نماید البته پمپ ترمز دو مداره دو سیلندر دارااست که از هر مورد برای تأمین فشار روغن یک پایه استعمال می گردد. امروزه به جهت دقت بیشتر به ایمنی خودروها، پمپ‌های تک مداره منسوخ گردیده و از مثال‌های دو مداره به کار گیری میگردد چون در پمپ تک مداره، در شکل بروز هرگونه نقصی در مدار و یا این که نشت روغن، نیروی ترمز هر چهارچرخ از در میان می‌رود یا این که ضعیف می گردد ولی در پمپ دو مداره در شکل بروز اختلال، دست‌کم نیروی ترمز در یک کدام از محورها همچنان محافظت گردد.

روغن ترمز
به عبارتی‌طور که گفته شد، وظیفه پمپ ترمز پست کردن پرفشار روغن به داخل لوله‌های سیستم ترمز میباشد ولی روغن ترمز چیست؟ روغن ترمز فشار را از پمپ ترمز به بوستر و لنت ترمز منتقل می‌نماید. این سیال طبق مقررات فیزیک و هیدرولیک کار می‌نماید و فشاری که از روش پدال وارد میگردد را به چرخ‌ها می رساند. روغن ترمز که از اساس گلیکولی و سیلیکونی ساخته می‌گردد، تراکم‌ناپذیری و نقطه‌جوش بالایی دارااست. این سیال در مخزن روغن ترمز حفظ میگردد که آن در بخش تحت درنظرگرفته شده و روغن را به ورودی‌های پمپ وصل می‌نماید.

علائم فساد پمپ ترمز
تا اینجای با پمپ ترمز و وظیفه آن در سیستم ترمز خودرو آشنا شدیم و اشکال این پمپ را شناختیم. هم اکنون می بایست سراغ علائم فساد پمپ ترمز برویم که اعتنا به آنان بسیار اصلی خواهد بود چون فساد پمپ ترمز تک تک دستهٔ سیستم ترمز خودرو را ذیل تأثیر قرار میدهد و حتی میتواند سیستم را از فعالیت بیندازد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.