کاسه نمد ماشین چیست؟

خرید لوازم یدکی برلیانس در مشهد

کاسه نمد ماشین چیست؟

۵ بازديد

یک خودرو از هزاران قطعه ریز و درشت که در هماهنگی بی نقص با یکدیگر عمل می‌نمایند تشکیل‌شده میباشد. لوازم یدکی دوو این قطعات در عین اینکه هماهنگ با یکدیگر فعالیت می‌نمایند ولی دارنده آب‌بندی یا این که مهر و موم می باشند که‌این فرمان بازدارنده از ورود آب، مایعات و روغن‌ها به نصیب‌هایی میگردد که نباید در آنجا حضور داشته باشند. بدیهی میباشد که حضور اینگونه موادی در نصیب‌های حیاتی یک خودرو سبب آمدن زخم‌های متعددی توسط نقلیه گردد. مثلا قطعاتی که وظیفه آب‌بندی نصیب‌های متفاوت یک خودرو را بر ذمه دارا‌هستند می‌قدرت به پیاله نمد اشاره نمود؛ ولی پیاله نمد ماشین چیست و چه کاربردی داراست؟ برای فهمیدن جواب این سؤالات یار ما باشید.

ظرف نمد ماشین چیست؟
ظرف نمد ماشین
ظرف نمد ماشین که با عبارت انگلیسی Radial shaft seal شناخته میگردد قطعه‌ای میباشد که برای آب‌بندی قطعات دوار و چرخشی همانند شفت بکار می‌رود. برای مثال شناخته‌گردیده‌ترین ظرف‌نمدهای بکار رفته در وسایل نقلیه می‌اقتدار به ظرف نمد امر، ظرف نمد پمپ هیدرولیک و اکسل و… اشاره نمود. مثال‌های نخستین این قطعه از نمد برای درزگیری و آب‌بندی قطعات به کار گیری می‌کردند ولی با توسعه تکنولوژی شاهد به کار گیری از متریال دیگری هستیم. به عبارتی‌طور که می دانید سایش و عکس العمل قطعات متحرک پیشرانه با یکدیگر باعث تولید گرما و اصطکاک می‌گردد و برای کاهش دما و اصطکاک از روغن به کار گیری می گردد تا قطعات جراحت نبینند. اما که‌این روغن نباید به بقیه قسمت‌ها وارد خواهد شد و به همین خیال از ظرف نمد به کارگیری می‌گردد.

کاربرد پیاله نمد در خودرو
ظرف نمد ماشین
ظرف نمد جدای از وظیفه مهم خویش که به عبارتی آب‌بندی و درزبندی قطعات میباشد وظایف دیگری نیز دارااست که مثلا آنان می‌قدرت به خودداری از ورود آلودگی و گردوغبار به باطن قطعات، خودداری از ورود آب به قطعات و ادغام شدن با روغن، خودداری از نشتی روغن و کاهش اصطکاک و دما اشاره نمود. در واقعیت کلیه وظایف این قطعه اصلی زیر به عبارتی آب‌بندی و دوری از نشتی مایعات اصلی خودرو قرار میگیرند و بدین ترتیب می بایست اذعان کرد پیاله نمد نقش مهمی در کارکرد درست خودرو بر ذمه دارااست.

اجزا و ساختار پیاله نمد
ظرف نمد ماشین
بایستی ذکر کرد پیاله نمد علیرغم ظواهر نسبتاً بی آلایش‌ای که داراست از ابهام خاصی شامل است و همین زمینه منجر ارزش بالای آن می‌گردد. بسته به محل و مقصود استعمال، پیاله نمد در اشکال گوناگونی ساخت می گردد البته پیاله نمد ماشین مجموعاَ از سه قسمت اصلی فنر، نمد و واشر درست شده میباشد که به‌دنبال به توضیح هر یک از آنها میپردازیم:

نمد
این نصیب ظرف نمد به خیال و خاطر تحمل گرما و فشار بالا از محصول مواد مستحکم همانند لاستیک، سیلیکون و حتی چرم ساخته می‌گردد.

فنر
فنر پیاله نمد از محصول فلز میباشد و میان نمد و واشر قرار می گیرد. برهان به کار گیری از این قطعه نیز خواص ارتجاعی خواهد بود تا منجر گردد قطعه موردبحث در محل خویش قرار گیرد و آب‌بندی را به نحو احسن اعمال دهد. شایان بیان میباشد محل استعمال از ظرف نمد روی محصول فنر انتخابی تأثیر خواهد داشت.

واشر
واشر در نصیب داخلی پیاله نمد ماشین قرار میگیرد و سبب چسبندگی بدون نقص پیاله نمد به دیواره شفت می گردد. همینطور واشر از ساخت و ساز اصطکاک میان قطعات دوری خواهد کرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.