وظایف اویل پمپ در ماشین

خرید لوازم یدکی برلیانس در مشهد

وظایف اویل پمپ در ماشین

۶ بازديد

وظیفه مهم این قطعه مکش روغن از کارتل، ساخت و ساز فشار موردنیاز و آنگاه توزیع بین قطعات متفاوت پیشرانه میباشد. لوازم یدکی برلیانس این فرآیند را می‌قدرت به روند پایین تقسیم‌بندی کرد:

همت پروانه
به عبارتی‌طور که گفته شد پروانه پمپ به وسیله تمایل‌لنگ به تکان درمی‌آید و این فرمان سبب ساخت و ساز مکش روغن به باطن اویل پمپ میگردد.

زیر‌فشار قرار دادن
هنگامی که روغن در درون پمپ روغن باشد دنده حافظه گردیده سبب تولید فشار گردیده و روغن را به باطن قطعات اساسی پیشرانه برای مثال سوپاپ‌ها، یاتاقان‌ها، شاتون و… می‌فرستد.

سرازیر کاری
همزمان با گردش روغن بین اجزای متعدد پیشرانه، سرازیر کاری آنان نیز شکل می گیرد تا ترازو اصطکاک و استهلاک قطعات کاهش یابد. این دستور به ارتقاء ارتفاع قدمت پیشرانه و افزایش عملکرد آن امداد می‌نماید.

مراقبت فشار
قطعه موردبحث بایستی سطح معینی از فشار روغن را در باطن پیشرانه نگهداری نماید و این فعالیت با استعمال از سوپاپ تهیه و تنظیم می‌گردد. در حالتی‌که فشار روغن بسیار بالا باشد سوپاپ گشوده گردد.

ارسال روغن به غربال
قطعه حافظه گردیده همینطور روغن پیشرانه را به غربال روغن می‌فرستد تا ذرات و ناخالصی‌ها را بگیرد. بنابراین روغن پاک و عاری از ذرات باقی خواهد ماند.

علائم فساد اویل پمپ
اویل پمپ
اگرچه پژوهش و ردوبدل اویل پمپ جزو خدمت‌های روتین وجود ندارد ولی به جهت نقش حیاتی‌اش در کوشش صحیح پیشرانه می بایست هرگونه نقص‌ در آن را سریعاً برطرف کرد. معمولاً پر‌نور شدن لامپ روغن یا این که نشانگر فشار روغن زیر حاکی از ترازو روغن نادر در پیشرانه خواهد بود و این زمینه به نوبه خویش نشانگر همت خطا پمپ روغن میباشد. هنگامی که لامپ هشدار روغن پر‌نور گردد شایسته ترین شغل بی صدا کردن پیشرانه و تحقیق ترازو روغن آن میباشد. در شرایطی‌که معیار روغن نرمال باشد و با پر‌نور کردن پیشرانه لامپ هشدار روغن مجدد پر‌نور گردد به این ترتیب پمپ روغن وخیم میباشد و در شکل ادامه کارکرد پیشرانه زخم‌های متعددی به آن وارد شود.

به چه شکل ارتفاع قدمت اویل پمپ را ارتقاء دهیم؟
اویل پمپ
رسیدگی صدق کارایی اویل پمپ مداقه متعددی داراست و به همین خیال و خاطر برخی نکات کلیدی درباره ارتقاء ارتفاع قدمت این قطعه را بیان کرده‌ایم.

بده بستان به موقع و منظم روغن‌موتور
ردوبدل منظم روغن‌موتور برای مراقبت سالمی اویل پمپ و دیگر قطعات پیشرانه ضروری میباشد. روغن با سپری شد فرصت چگونگی خویش را از دست داده و آلوده گردد و این دستور می تواند سبب زخم دیدن پمپ و بقیه قطعات خواهد شد.

نظارت منظم فشار روغن
برای یقین از درستی کوشش اویل پمپ به طبعً می‌بایست فشار روغن آنالیز خواهد شد. فشار روغن بایستی در محدوده پیشنهاد گردیده بوسیله خودروساز باقی بماند و چنانچه از آن محدوده بیشتر یا این که کمتر باشد احتمالاً مشکی در خویش پمپ یا این که دیگر قطعات وجود خواهد داشت.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.