فرانشیز بیمه بدنه چیست و چگونه محاسبه می‌شود؟

خرید لوازم یدکی برلیانس در مشهد

فرانشیز بیمه بدنه چیست و چگونه محاسبه می‌شود؟

۸ بازديد

با دقت به ارتقاء بها خودرو در سال‌های اخیر و همینطور داده های عددی بالای تصادفات در میهن، تنظیم بیمه بدنه خودرو امری ضروری به لحاظ میرسد. لوازم یدکی دوو تا قبل از این به‌طور کامل درباره وضعیت و قانون ها بیمه بدنه حرف کرده‌ایم ولی این توشه می خواهیم به فرانشیز بیمه بدنه بپردازیم. شاید وقتی که با رخداد‌ای روبرو گردیده و در پی استعمال از بیمه بدنه خویش بوده‌اید احتمالاً اسم فرانشیز به گوشتان خورده میباشد؛ ولی خواسته از این عبارت چیست و چه گونه احتساب می شود؟ برای پی بردن جواب این سؤالات با ادامه نوشته‌ی علمی همدم گردید.

فرانشیز بیمه بدنه چیست؟
وقتی که ضوابط مرتبط با بیمه را بازرسی نمائید با این عبارت بیشتر آشنا خواهید شد. در واقع عبارت فرانشیز بیمه برای همگی بیمه‌طومار‌ها وجود داراست ولی در قضیه بیمه بدنه، بیمه معالجه و مسئولیت این قضیه پر رنگ‌خیس میگردد. در واقع فرانشیز بیمه نصیب یا این که درصدی از زیان میباشد که کمپانی بیمه آن را پرداخت نمی‌نماید و مسئولیت پرداخت آن با شخص بیمه‌گذار یا این که صاحب و مالک خودروست. معیار فرانشیز بیمه بدنه در قراردادی که فی مابین صاحب و کمپانی بیمه انعقاد میشود معین شد‌ه‌است. به عنوان مثال در صورتی‌که فرانشیز بیمه بدنه خودروی شما ۱۰ درصد باشد و بها خودروی شما در بیمه‌طومار نیز ۵۰۰ میلیون تومان نوشته شده باشد، در شکل سرقت خودرو، بیمه ۹۰ درصد این مبلغ را پرداخت خواهد کرد البته ۱۰ درصد فرانشیز یعنی ۵۰ میلیون تومان از تک تک مبلغ خودرو را می بایست خویش شما بپردازید.

روش به حساب آوردن فرانشیز بیمه بدنه چطور میباشد؟
معمولاً این فاکتور در بیمه بدنه خودرو یک رقم اثبات وجود ندارد و درصورتی‌که اتفاق توشه اولیه صورت داده باشد جدولی آیتم استناد خواهد بود که به آن خوا هیم پرداخت. ولی دست اندرکاران متنوعی در انتخاب ترازو فرانشیز دخالت دارا هستند که در‌پی به آنها اشاره میکنیم:

تاریخ صدور گواهینامه راننده که کمتر از سه سال نباشد
سوابق رانندگی که در آن راننده تقصیر‌کار واقعه باشد یا این که نباشد
تعداد دفعاتی که زیان صورت می دهد؛ به عبارت دیگر در تصادفات دوم و سوم معیار فرانشیز دریافتی ارتقا خواهد یافت
موقعیت کمپانی‌های بیمه‌گر
تناسب پوشش‌های بیمه بدنه و ضرروزیان چهره داده

گونه های فرانشیز بیمه بدنه
احتمالاً تا به امروز متوجه گردیده‌اید که معمول‌ترین طریق به حساب آوردن فرانشیز مطابق درصدی از تک تک پوشش درج شده در بیمه‌طومار میباشد. اما طریق‌های دیگری نیز برای احتساب آن وجود داراست که مشمول اشکال اثبات و با سقف معین می شود. در طرز نخستین عدد و رقمی اثبات در بیمه‌طومار قید گردیده و واحد سنجش ضرروزیان وارده به خودرو هرچقدر باشد مبلغ فرانشیز را از آن معدود و بعد از آن ضرر و زیان را به صاحب و مالک پرداخت می‌نمایند. ولی در طرز فرانشیز با سقف معین، کمپانی بیمه‌گر عددی را تحت عنوان سقف پرداخت ضرر گزینش کرده و پرداخت مبلغ فراتر از آن بر ذمه صاحب و مالک خودرو خواهد بود. به‌طور نمونه درصورتی‌که حداکثر تعهد کمپانی بیمه برای جبران زیان خودروی شما ۲۰۰ میلیون تومان باشد و خودروی شما ۳۰۰ میلیون تومان زیان ببیند، پرداخت ۱۰۰ میلیون بر ذمه خویش شما خواهد بود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.