هزینه ساخت یک خودروی فرمول یک چقدر است؟

خرید لوازم یدکی برلیانس در مشهد

هزینه ساخت یک خودروی فرمول یک چقدر است؟

۴ بازديد

یکی گران‌ترین نصیب‌های خودروی فرمول یک، موتور میباشد که هزینه آن می تواند به بیش تر از ۱۰ میلیون دلار رسد. لوازم یدکی دوو این هزینه مشمول پیشرفت، ایجاد کرد و آزمایش موتور هیبریدی غامض می گردد که قدرتمند به ساخت‌و‌ساز توان بالا در موقعیت‌های متفاوت رانندگی میباشد.

محیط سوخت
هزینه تشکیل داد باک سوخت یک خودروی فرمول یک بسته به پیاده سازی، مواد مستعمل و لازمات خاص مجموعه میتواند متغیر باشد. به صورت میانگین، هزینه آن می تواند میان ۲۰ هزار تا ۳۰ هزار دلار باشد. این هزینه بالا به جهت به کارگیری از مواد توسعه یافته و تکنیک‌های مهندسی موردنیاز برای یقین از ایمنی، کوشش و دوام ذیل حالت طاقت فرسا مسابقه‌ای میباشد.
آیرودینامیک خودروی فرمول یک
قطعات آیرودینامیکی مانند بال و پر جلو، بال و پر عقب، و دیفیوزر میتوانند به صورت کلی هزینه‌هایی در بین ۵۰۰ هزار تا ۲ میلیون دلار را به خویش تخصیص دهند. پیاده سازی و گسترش این قطعات در تونل‌های باد و با به کار گیری از محاسبات دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) شکل میگیرد.

شاسی
شاسی خودرو که دربرگیرنده بدنه‌ و ساختار مهم میباشد، قادر است هزینه‌ای حدود ۱ تا ۲ میلیون دلار داشته باشد. این نصیب از مواد مدل و بسیار مقاوم مانند فیبر کربن درست شده‌میباشد تا ایمنی خودرو و تلاش راننده را ضمانت نماید.

الکترونیک و سیستم‌های در دست گرفتن
سیستم‌های الکترونیکی که برای در دست گرفتن موتور، تعلیق و داده‌های حیاتی دیگر به کار گیری میشوند، می توانند هزینه‌ای از چندین صد هزار تا بیش تر از ۱ میلیون دلار داشته باشند.

گیربکس
هزینه ایجاد کرد یک گیربکس منحصر فرمول یک قادر است به حدود ۵۰۰ هزار تا ۱ میلیون دلار رسد. گیربکس‌ها می بایست به شکلی ساخته شوند که تغییرات دنده سریع و مطمئن را در طی مراقبت همت و دوام آماده نمایند.

لاستیک خودروی فرمول یک
هزینه تشکیل داد تایرهای یک خودروی فرمول یک نیز بسته به نوع تایر و نیازهای مسابقه ممکن میباشد متعدد باشد. به صورت میانگین، هر تیم تایر (۴ تایر) قادر است حدود ۱۵۰۰ تا ۲ هزار دلار هزینه داشته باشد. این تایرها پیاده سازی گردیده‌اند تا در موقعیت گوناگون آب و هوایی و مسیرهای متعدد کارایی با صرفه‌ای داشته باشند و مستلزم فناوری و مهندسی توسعه یافته‌ای میباشند.
دستور
هزینه تشکیل داد یک امر خودروی فرمول یک قادر است به صورت قابل توجهی گوناگون باشد و به عدم وضوح و سفارشی‌سازی لازم گروه بستگی دارااست. به صورت میانگین، بها آن قادر است فی مابین ۵۰ هزار تا ۱۰۰ هزار دلار متغیر باشد. این هزینه بالا به جهت به کار گیری از فناوری توسعه یافته، مواد به‌عمل رفته و توجه بالای فرایند پیاده سازی و ساخت و ساز آن میباشد.

توده هزینه‌های ایجاد کرد خودروی فرمول
می بایست دقت داشت که‌این هزینه‌ها صرفا تقریب‌زده‌هایی می‌باشند و میتوانند بر طبق دسته، فصل رقابتی و توسعه‌های تکنولوژیکی متغیر باشند. خلال این، هزینه‌های بازرسی و گسترش، آزمایش و با صرفه‌سازی نیز بایستی در لحاظ گرفته شوند که‌این مورد ها میتوانند شایان توجه باشند. با این اوصاف، تشکیل داد یک خودروی فرمول یک برای دسته تولیدکننده حدود ۱۵ الی ۱۶ میلیون دلار آب می خورد. این رقم با نرخ فعلی دلار (۶۰ هزارتومان) مساوی با حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان میباشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.