طبق خودرو چیست و چه وظیفه ای دارد + عیب یابی و راه حل

۲ بازديد

سیستم تعلیق خودرو مشتمل بر نصیب‌های بسیار متعددی میشود؛ یک تیم مکانیکی و هیدرولیکی توسعه یافته که میتواند ضربات وارد از مسیرهای ناهموار یا این که دست‌اندازها به خودرو را به خویش جذب نماید و سبب ساز ساخت سواری قابل انعطاف و زخم‌ نرسیدن به سرنشینان گردیده، لوازم یدکی برلیانس اجزای موتور و شاسی را از ضربه‌دیدن مصون می‌نماید و همت چرخ‌ها را ارتقاء میدهد و منجر ساخت‌و‌ساز رابطه اثرگذار دربین چرخ و مسیر می شود. براین اساس به‌راحتی می‌‌توانیم ادراک کنیم که چرا این شرکت برای خودرو حیاتی و اساسی میباشد اجزای داخلی آن هم مانند بازوی آزاد، پادشاه پین، بازوی کنترلی و… می بایست در تندرست بی نقص باشند.
یکی قسمت‌های اصلی سیستم تعلیق که از مداقه بالایی شامل است، طبق اسم دارااست. که درپی این مقاله با کارایی و فساد‌های احتمالی و راهکارهای رفع آن خوا هیم پرداخت. قبل از آغاز خوب میباشد به چیستی طبق نگاهی داشته باشیم.
طبق خودرو چیست و چه وظیفه و اهمیتی دارااست؟
شاسی خودرو به‌ویژه در سبک‌های سواری به‌صورت یک پارچه پیاده سازی و ساخته می گردد یا این که آغاز از نصیب‌های متفاوت درست شده و به‌شکل یک پارچه مونتاژ میشود. سود آن میباشد که‌این قطعه تعالی به‌صورت صلب درمی‌آید و قابلیت جنبش ندارد و درصورت واردشدن ضربات هنگفت به آن، میتواند با شکستگی یا این که شکاف مواجه خواهد شد که رفته‌رفته در سعی آن مشکل وارد کرده و ممکن میباشد منجر تولید سانحه گردد.

مهندسان برای دوری از این خلل، سیستم تعلیق یا این که فنربندی را ابتکار کرده‌اند که مشمول اجزای هیدرولیک و مکانیکی فلزی می شود. نسبتاً کل این قطعات به نوعی درحال جنبش میباشند تا بتوانند تاثیر ضربه وارده از مسیر را کاهش دهند البته همچنان بایستی وظیفه مراقبت رابطه اجزا را هم در چنگ بگیرند. صحت دارد که فنربندی ضربات وارد به شاسی را می گیرد البته قبل از اتصال به آن، بایستی به قطعه‌ای به اسم طبق وصل خواهد شد که برایش نقش رابط را بازی می‌نماید.

از‌آنجا‌که طبق رابط شاسی و تعلیق به شمار می‌رود ما یحتاج میباشد مستحکم و قابل‌اعتقاد باشد تا دسته‌ها در گیر ایراد نشوند. این قطعه فلزی درکنار محافظت رابطه با شاسی، به‌ویژه تاثیر نیروی عرضی وارد از جاده به آن را خنثی می‌نماید. ولی این طبق چطور به تعلیق و شاسی متصل می شود؟
طبق کجا تعبیه می‌گردد؟
خودروهای سواری به ازای هر چرخ یک طبق دارا‌هستند و کامیون‌ها و خودروهای شاسی‌بلند از دو طبق بالا و تحت سود‌مند می گردند. محل نصب این قطعه در هر دو مبنا، پشت چرخ‌ها قراردارد.

اجزای طبق
طبق در نگاه در آغاز یک قطعه فلزی معمولی با شمایل منحصر خویش (جناغی، صورت یک بومرنگ یا این که گونه های شبیه) میباشد که با دقت به نقش آن پیاده سازی گردیده‌است. این قطعه از روش دو BOSCH محوری به شاسی و از روش یک راءس به قسمت‌های متحرک تعلیق متصل می گردد. BOSCH‌های پلاستیکی یادشده هم باطن یک یک BOSCH فلزی قرار می گیرند و راز مکان خویش نصب می شوند. اتصال مرکز طبق به دسته فنربندی از روش یک سیبک اعمال می‌گردد که به سیبک طبق دارای شهرت میباشد و در صورتیکه بخواهیم ظریف‌خیس نگاه کنیم، اتصال طبق را به سگ‌دست و رغبت موج‌گیر کامل شدن می‌نماید.
BOSCH و سیبک طبق
BOSCH به عبارتی کاری که کامل برای زانو اجرا می دهد را برای طبق می‌نماید و صرفا به‌شکل زانویی گشوده و بسته می‌گردد‌؛ به همین عامل از مال پلاستیک تهیه و تنظیم گردیده و برای نگهداری بیشتر باطن شبیه فریم فلزی قرار میگیرد. فرآورده BOSCH سبب می گردد درصورت واردشدن ضربه، بعضی از نیروی تاثیر آن را جذب نماید و غوغا را هم کم کند. به همین برهان فساد آن میتواند سروصدای تحت خودرو را ارتقاء دهد.

سیبک طبق ولی جایگاه آزادی بیشتری داراست و دربرگیرنده یک گوی فلزی می گردد که باطن محیط خویش قرار گرفته میباشد. این محیط که معمولا از فرآورده فولاد تهیه و تنظیم می شود، خویش باطن یک بسته پلاستیکی منعطف قرار می گیرد. سیبک طبق چرخ را به طبق وصل می‌نماید و نباید آن را با سیبک دستور نادرست گرفت.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.