آیا استفاده از کارواش پرفشار برای شستن موتور خودرو مناسب است؟

۴ بازديد

در صورتیکه جزو آن گروه از عده ای میباشید که دوست دارا‌هستند خودروی خویش را پاک نگه دارا‌هستند، احتمالاً با بالا زدن کاپوت و دیدن موتور آلوده خودرو آشفته خواهید شد. لوازم یدکی دوو بعضا مالکان سریعاً دست‌به‌فعالیت گردیده و با شلنگ منزل و آب و صابون خانگی مبادرت به نظافت کردن موتور می‌نمایند درحالی‌که برخی اشخاص نیز راهی کارواش گردیده و از آب پرفشار برای نظافت کردن آلودگی‌های باطن موتور به کار گیری می‌نمایند.

درصورتی که تا قبل از اینً از آب پرفشار به کارگیری کرده باشید مطلقاً میدانید که چه نیرویی به موتور خودرو وارد میگردد. از آنجایی که آب پرفشار قادر است رنگ بدنه را غیر وابسته کرده و در واقع به آن زخم وارد نماید براین اساس شاید شستن موتور با این آب منجر ساخت‌و‌ساز ایراد در موتور گردد؛ ولی در حالتی که بدانید که مجال تردد در جاده و خیابان چه مقدار آلایندگی وارد موتور می شود احتمالاً به راحتی به کارگیری از آیتم کارواش پرفشار را کنار نخواهید گذاشت. در شرایطی که بخواهیم به‌این سؤال که می‌قدرت از کارواش پرفشار برای شستن موتور استفاده نمود یا این که نه جواب دهیم بایستی به‌طور خلاصه بگوییم جواب مثبت میباشد. شما میتوانید از آب پرفشار برای پاک کردن موتور به کار گیری فرمائید هرچند بایستی مواقعی را مدنظر قرار دهید.


موتور خودرو نصیب حاذق و بادوامی میباشد ولی هنوز هم بایستی مراقب آن باشید تا آسیبی به قطعات حساس و سیستم‌های الکترونیکی وارد نشود. قبل از شستن خودرو با کارواش پرفشار بایستی یک سری نکته را رعایت نمایید. توجه فرمائید برخی نکات مذکور برای تمامی موتورها صحت می‌نمایند درحالی‌که برخی نیز مختص خودروهای خاص می باشند. درصورتی‌که اعتنا مورد نیاز در شستن موتور خودرو را نداشته باشید شاید با هزینه‌های تعمیر هنگفت روبرو گردید. ولی ترازو آسیبی که از روش کارواش آب پرفشار میتواند به موتور وارد گردد چقدر میباشد؟ برخی اشخاص می گویند این صرفا آب بی آلایش میباشد البته این‌طور وجود ندارد چراکه ریسک‌هایی وجود دارااست. آب گزینه به کارگیری در کارواش‌ها پایین‌فشار قرار گرفته و خروج سریع آن از شلنگ صرفا بخشی از ایراد میباشد. قطعاتی در موتور وجود دارا‌هستند که نباید تر شوند و برای مثال آنها می‌اقتدار به فیلترهای هوا اشاره نمود. در‌صورتی‌که این قطعات کم آب نمانند احتمال رویش کپک و قارچ در آنان وجود خواهد داشت که فیض آن ساخت و ساز محیطی ناسالم در کابین خودروست و می تواند سبب ساز تولید بیماری خواهد شد.
همینطور در حین شستن موتور خودرو با کارواش پرفشار می بایست باتری را انقطاع کرده و نگذارید تر خواهد شد. با اینکه آب ساده خللی در کارکرد باتری به وجود نمی‌آورد البته آب زیاد میتواند بازده آن را کاهش داده و در غایت باتری را از عمل بیندازد. همینطور می بایست قطعاتی که مستلزم سرازیر کاری می‌باشند از آب دور باشند. بخار پرفشار آب میتواند جاری شغل های ضروری این قطعات را از در بین برده و به همت آنان زخم برساند. نهایتاً بایستی اعلام‌کرد یکی بدترین چیزهایی که میتواند فیس دهد مخلوط آب و روغن‌موتور میباشد. این ادغام میتواند منجر از عمل افتادن موتور گردد چون روغن توان خنک کاری با صرفه خویش را از دست داده و اصطکاک در بین قطعات ارتقا مییابد.
شاید فهمیدن نکات بالا سبب ساز خواهد شد ابتدا شستن موتور با آب پرفشار پاره ای نگران گردید. پیش از استارت به عمل بایستی توجه فرمایید که موتور خنک باشد چراکه شما بایستی برخی آلودگی‌ها را با دست خویش برطرف نمایید و دمای موتور گرم می تواند به بیشتراز ۲۰۰ رتبه سانتی‌گراد رسد. در صورتیکه موتور داغ باشد مایع تمیزکننده‌ای که به کارگیری می کنید تلاش قابل قبولی در از در میان بردن روغن و گریس روی قطعات نخواهد داشت. همینطور با خنک بودن موتور می‌اقتدار بعضی قطعات اساسی را با وسایل متعدد پوشاند. اعتنا فرمائید همه کاورهای پلاستیکی موتور می بایست به‌طور جدا شسته شوند چون آب پرفشار قادر است به آنان جراحت برساند. از پوشش پلاستیکی برای پوشاندن باتری، رله‌ها، سیم‌کشی‌ها، آلترناتور، شمع‌ها و فیلترها استعمال فرمایید. به‌طورکلی موتورهای امروزی دارنده مهروموم اختصاصی در حوالی کلیه قطعات اصلی می باشند ولی با این وجود نیز خوب میباشد ریسک زخم دیدن آنها را به دست‌کم برسانید. به خواسته پرهیز از هرگونه جراحت ناخواسته، با تمرکز همگی قطعات اصلی را بپوشانید.


بعداز جاری ساختن اقدامات نام برده دفعه به استارت شستن موتور میرسد. هیچ وقت شغل را با بالاترین فشار آب آغاز نکنید و ولی نازل را نیز به مسافت یکسری ده سانتی‌متری از موتور بگیرید. در طی کارواش موتور از بخار متراکم به کار گیری نکنید چراکه قادر است نیروی متعددی را به قطعات موتور زور نماید و آب وارد سیستم‌های الکترونیکی گردد. حرکات متوازن نازل و شلنگ قادر است سبب توزیع یکنواخت نیرو به کلیه بخش‌ها خواهد شد و آلایندگی‌ها را نیز تمیز نماید. وقتی که به خیر تمام موتور را شستید وهله به کم آب کردن آن میرسد. ولی نصیب‌هایی از موتور می باشند که شما نمی‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید و در‌این قسمت می‌اقتدار از هوای پرفشار نیز به کار گرفت البته در غیر این شکل قرار دادن خودرو ذیل نوروفروغ آفتاب نیز می تواند راهگشا باشد. بعداز اتمام فعالیت کلیه پوشش‌های پلاستیکی را برداشته و باتری را مجدد وصل نمایید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.