نحوه عملکرد فرمان برقی چگونه است؟

خرید لوازم یدکی برلیانس در مشهد

نحوه عملکرد فرمان برقی چگونه است؟

۴ بازديد

سیستم دستور برقی از سه بخش مهم ساخته شده میباشد که به سیستم دستور مکانیکی اضافه میگردد:

لوازم یدکی برلیانس
حسگر گشتاور (Torque Sensor)
موتور با جریان بی واسطه (Motor Brushless DC)
واحد در دست گرفتن الکترونیکی (ECU)
سه بخش خاطر گردیده می توانند در یک محیط (Housing) یا این که به طور جدا قرار گیرند. سیستم امر برقی یا این که EPS بدین شکل فعالیت می‌نماید که حسگر آن نیرو و گشتاور انتقالی از دست راننده را احساس کرده و آن را به طور سیگنال به ECU خودرو ارسال می‌نماید. پس از این که سیگنال به ECU منتقل شد، این واحد سیگنال را به چرخ‌ها جابجایی میدهد؛ البته این کل روایت وجود ندارد.

سیستم دستور برقی با به کار گیری از حسگرهای خاصی روی چرخ‌ها، سیگنال دیگری را هم از سرعت خودرو اخذ کرده و با رعایت آن سعی امر را تهیه و تنظیم می‌نماید. به‌این شکل که هنگام ارتقا سرعت، تلاش سیستم امر برقی را در زیر‌ترین سطح خویش قرار داده و زمانی که سرعت خودرو در کمترین شرایط ممکن میباشد، کارایی امر بسیار خوب و سریع‌خیس میشود و این‌سیرتکامل امنیت و همت را برای راننده به ارمغان میاورد.
ورود EPS به خودرو‌ها، معیار فساد سیستم امر را در خودرو به صورت درخورتوجهی نسبت به سیستم‌های دستور هیدرولیک کاهش داده میباشد. سیستم امر برقی به مکان به کار گیری از نیروی تولیدی موتور خودرو که مکانیزم‌های هیدرولیکی از آن سود میبرند، از یک موتور الکتریکی ۱۲ ولت جدا به کارگیری می‌نماید. ساختار این سیستم به سیرتکامل‌ای پیاده سازی شد‌ه‌است که نسبت به سیستم امر هیدرولیک وزن کمتری نیز دارااست.
در سیستم دستور برقی حساس با‌گاز از حسگر‌های حرکتی مصرف شده میباشد که قادر است واحد سنجش گشتاور تولیدی موتور این سیستم را مبنی بر سرعت و شرایط خودرو انتخاب نماید. مثلا، وقتی که سرعت خودرو ارتقاء پیدا می‌نماید و ترازو نیروی کشش خودرو نسبت به جاده رو به کاهش میباشد، حسگر‌ها با کاهش گشتاور تولیدی موتور الکتریکی ۱۲ ولتی سیستم امر، چرخش غربیلک را نماید‌خیس می‌نمایند.
در واقع این سیستم با کاهش نیروی تولیدی برای جنبش دستور، معیار چرخش و ولی لرزش را نادر‌خیس می‌نماید که همین مورد سبب می‌گردد خودرو در سرعت‌های بالا پایدارتر بوده و با تمرکز بیشتری تکان نماید.

مزایای دستور برقی
فرض فرمائید با سرعت زیاد در درحال حاضر رانندگی در بزرگ راه میباشید، به طبع اصلا دوست ندارید که به جهت یک آسان انگاری خرد، غربیلک دستور بچرخد و واقعه‌ای تعالی صورت بگیرد. سیستم امر الکتریکی حساس تخت گاز میتواند از وقوع اینگونه حوادثی دوری نماید و طاقت فرسا‌خیس شدن چرخش غربیلک دستور، پایداری خودرو شمارا در سرعت‌های بالا ارتقا میدهد.
یکی‌از مهمترین مزایای به کار گیری از فناوری دستور برقی، اتصال سیستم در دست گرفتن دستور به کانال هوشمند ECU میباشد. این دستور منجر ایجاد نسل جدیدی از این دستور‌ها گردیده است که با گاز خودرو حساس می‌باشند. این فناوری تازه در خودروهای مدرن مثلا بورگوارد BX7 و بورگوارد BX5 مستعمل میباشد.
مهم‌ترین مزیت سیستم کمکی دستور برقی را بایستی در مصرف کمتر انرژی کاوش کرد. در سیستم دستور هیدرولیکی، پمپ هیدرولیک به طور همیشگی به وسیله موتور خودرو می چرخد و حتی هنگامی که دستور خودرو اثبات میباشد، شاهد هدر رفتن نیرو در‌این قسمت هستیم؛ البته در سیستم امر برقی، مصرف انرژی صرفا در‌صورتی‌که که مایحتاج باشد حادثه میفتد و در هنگام اثبات بودن امر هیچ مصرف برقی نیست.
استعمال از امر برقی همینطور به خودروسازان قابلیت و امکان میدهد تا گونه های سیستم‌های کمکی فعال مانند رانندگی میان خطوط و سیستم اصلاح مسیر را به خودرو اضافه نمایند. اساسی‌ترین طاقت فرسا‌افزار لازم این سیستم‌های نو، همین موتور برقی EPS میباشد. حتی قابلیت و امکان ارتقای امکان‌های سیستم EPS به راحتی و با افزودن قابل انعطاف‌‌افزار به ECU خودرو قابلیت و امکان‌پذیر میباشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.