خودروی باتری-الکتریکی چگونه کار می‌کند؟

خرید لوازم یدکی برلیانس در مشهد

خودروی باتری-الکتریکی چگونه کار می‌کند؟

۴ بازديد

جواب به‌این پرسش با شعور صحیح طریق کارکرد باتری‌ها نتایج می‌گردد. باتری یک وسیله برقی میباشد که از روش برخورد‌های شیمیایی داخلی خویش، نیروی برق را ایجاد می‌نماید. لوازم یدکی برلیانس هر بسته باتری مشتمل بر یک‌سری سلول می شود که هر مورد یک قطب مثبت و یک قطب منفی داراست. این دو قطب با یک مرز به‌اسم الکترولیت از یکدیگر بدور گردیده‌اند. درحالی‌که بارهای الکتریکی (از نگاه قراردادی) (از روش مدار) از قطب مثبت به منفی جنبش می‌نمایند، یون‌ها درجهت عکس و از روش الکترولیت جابه‌جا می گردند و به راز دیگر می‌رسند. این مراحل نیروی برق معینی را ایجاد می‌نماید که از روش مدارهای الکترونیکی به موتور برقی یا این که الکتروموتور می رسد.

شاید بپرسید در صورتی شارژ باتری به اتمام برسد چه؟ بعد چه اتفاقی خواهد زمین‌خورد؟ هنگامی آحاد یون‌های یک راز باتری کل شوند و در راز دیگر انباشه گردیده باشند، اصطلاحا شارژ باتری کل می‎گردد. شارژ دوباره باتری با برگرداندن این یون‌ها به مکان اولشان واقعه می‌ افتد. ما این فعالیت را با یاری شارژرها و اتصال باتری به کانال برق اجرا می دهیم. هر یک سری باتری‌ها خویش گونه های مختلفی دارا هستند البته به‌طور کلی، همه آنها از همین فرآیند تبعیت می‌نمایند.
داخل خودروی باتری-الکتریکی چه اتفاقی می‌ افتد؟
باتری‌ها هم مانند پیشرانه‌های داخل‌سوز بنزینی و دیزلی وزن متعددی دارا‌هستند؛ البته مزیت اساسی آنان، قابلیت تولیدشان به گونه های گوناگون میباشد. خودروسازان در طول سال‌ها پژوهش به‌این فیض رسیدند که ساخت‌و‌ساز این بسته‌های باتری به صورت تخت و قراردادن آن در کف خودرو میتواند راس ثقل را ذیل‌خیس آورده و به پیشرفت در عملکرد خودرو یاری دهد.
نیروی برق باتری به موتورهایی می رسد که به‌لطف فناوری تولیدشان و در مقایسه با موتورهای باطن‌سوز، وزن و بعدها کمتری دارا‌هستند؛ بدین ترتیب تعبیه آنها در قسمت‌های گوناگون ریلکس‌خیس ایفا میشود. برخی خودروسازان در سبک‌های اقتصادی از یک موتور به کار گیری کرده و ورژن حاذق آن را به دو موتور مجهز می‌نمایند. برخی دیگر مانند لوسید از سه موتور به کار گیری می‌نمایند که یکی از در شالوده جلو و دو واحد دیگر در پایه عقب تعبیه میگردند و استعمال از سیستم چهارچرخ جایزه را ممکن میسازند. بعضا کمپانی‌های دیگر هم مانند مرسدس‌بنز برای ایجاد G580 EQ که یک شاسی‌بلند با بضاعت و توان آفرود به شمار می‌رود، به ازای هر چرخ از یک موتور الکتریکی استعمال می‌نمایند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.