استفاده از سیستم استارت استاپ خودکار چه تأثیری روی موتور خودرو دارد؟

۵ بازديد

این سیستم در وسایل نقلیه با اسم‌های دیگری مثلا استاپ آغاز، S&S و حتی تکنولوژی میکرو هیبرید شناخته می گردد البته صرف‌حیث از اسم‌گذاری، سیستم شروع استاپ خود کار یک خصوصیت معمول در خودروهای امروزی میباشد که می بایست بیشتر به آن پرداخت.لوازم یدکی دوو در شرایطی‌که برای شما این سؤال اتفاق افتاده که آیا سیستم موردبحث تأثیر منفی روی موتور خودرو دارااست یا این که نه بایستی دانست جواب بدین سؤال منفی میباشد. ولی جواب کامل سؤال شما مستلزم نظارت کیفیت کارکرد شروع استاپ خواهد بود.

سیستم شروع استاپ اتوماتیک احتمالاً سبب ساز جراحت رساندن به موتور خودرو نمی شود. اما طبیعی میباشد که بعضی اشخاص یقین داشته باشند بدون صدا و پر‌نور شدن مکرر موتور میتواند منجر ارتقا استهلاک آن در حین فرصت گردد و ولی شاید از یک نگاه اینگونه چیزی صحیح هم باشد. در واقع سیکل‌های پر‌نور و بدون صدا شدن مداوم موتور خودرو سبب ساز استهلاک می‌گردد البته خوشبختانه مهندسان صنعت خودرو طرق مدبرانه‌ای برای کاهش این فرمان پیدا کرده‌اند. این سیستم به عبارتی‌طور که از نامش مشخص و معلوم میباشد در طی توقف وسیله نقلیه سبب ساز بدون صدا شدن خود کار موتور گردیده و هنگامی که خودرو استارت به جنبش نماید موتور پر‌نور شود. غرض از به‌کارگیری این تکنولوژی کاهش مصرف سوخت میباشد تا براین اساس شاهد معرفی یک کدام از مؤثرترین تکنولوژی‌ها برای کاهش مصرف خودروها باشیم. با این تفاسیر به‌کارگیری سیستم آغاز استاپ قدمی صحیح برای کاهش آلایندگی دی‌اکسید کربن به حساب می‌آید و این سیستم در خودروهای هیبریدی و برقی هم قادر است سبب ساز کاهش مصرف انرژی خواهد شد.

فورد در سال ۲۰۱۲ تکنولوژی موردبحث را در ایالات متحده معرفی کرد هرچند فولکس‌واگن از سال ۱۹۸۳ آن را در محصولاتش بکار برده میباشد. از آن مجال تا به امروز همگی خودروسازان مطرح جهانی سیستم‌های شروع استاپ خویش را معرفی کرده‌اند. ولی اینکه خودروسازان چه‌گونه توانسته‌اند استهلاک فراتر موتورها را کاهش دهند جای گفتگو دارد. سیستم‌های آغاز استاپ اتوماتیک پیاده سازی نسبتاً بی آلایش‌ای دارا هستند. این سیستم‌ها در هنگامی که تشخیص دهند خودرو متوقف گردیده موتور را بدون صدا کرده و هنگامی که پدال کلاچ یا این که گاز فشار داده خواهد شد موتور را پر‌نور خواهند کرد. به عبارتی‌طور که گفته شد غرض اساسی از به‌کارگیری این تکنولوژی کاهش مصرف سوخت و آلایندگی میباشد و بعضی اشخاص می گویند با استعمال از این سیستم می‌اقتدار شاهد کاهش ۳ تا ۸ درصدی آلایندگی دی‌اکسید کربن بود. این فرمان خیر صرفا روی فضا‌زیست تأثیر مثبت داراست بلکه سبب ساز کاهش هزینه‌های مالکان نیز خواهد شد.
تکنولوژی شروع استاپ اتومات دربرگیرنده یکسری سنسورهاست که با باتری، گیربکس، چرخ‌ها و رغبت‌لنگ رابطه داراست. این سنسورهای نسبتاً معمولی میتوانند بر اساس به دور موتور کار نمایند تا از مستقر بودن و تکان خودرو باخبر شوند. هنگامی که ایستادن خودرو تشخیص داده شد موتور از روش ECU و سیستم باتری الکترونیک EBS بدون صدا میشود. این به عبارتی اتصال الکترونیکی میباشد که در حین چرخاندن سوئیچ سیستم جرقه‌زنی را مشغول می‌نماید. در حین استارت به تکان نیز عکس این فعالیت چهره می دهد و موتور پر‌نور می شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.