صافی سوخت یا فیلتر بنزین چیست و خرابی آن چه نشانه‌هایی دارد؟

۵ بازديد

تک تک خودروهای داخل‌سوز به سوخت نیاز دارا هستند. هر یک سری این سوخت از روش مقام منحصر به فرد و نازل وارد باک بنزین میگردد البته گاه دارنده ناخالصی‌هایی میباشد که می تواند برای پیشرانه خودرو جراحت‌زا باشند.

لوازم یدکی برلیانس

خوشبختانه مهندسان خودرو راهی برای رویا رویی با این ناخالصی‌ها پیدا کرده‌اند و آن را صافی بنزین یا این که غربال سوخت اسم‌گذاری کرده‌اند. در پی با این قسمت خرد ولی اصلی آشنا خوا هیم شد و می بینیم که فساد آن چه علامت‌هایی را در خودرو ساخت و ساز می‌نماید. البته قبل از هر چیزی خوب میباشد به چیستی و مقصود پیاده سازی آن نگاهی ظریف‌خیس داشته باشیم.

غربال بنزین یا این که صافی سوخت چیست؟
پیشرانه خودرو برای ساخت نیرو به سوخت نیاز دارااست. سوخت مخلوط‌گردیده با هوا از وارد سیلندرهای خودرو می‌گردد و طی یک عملیات چهار مرحله‌ای حریق می گیرد و پیستون باطن سیلندر را جابه‌جا می‌نماید. عملیات یادشده هم انرژی حرکتی را ساخت می‌نمایند تا خودرو بتواند چرخ‌هایش را تکان دهد. دست اندرکاران گوناگونی روی دسترسی راننده به اقتدار موتور اثر دارا‌هستند که یک کدام از آنان، چگونگی سوخت وارداتی به موتور میباشد.

حتی در‌حالتی که از تمیزترین و مجهزترین مرکز ها سوخت‌رسانی هم سوخت‌گیری کرده باشید، ممکن میباشد سوختی را در باک خودروی خویش بریزید که ناخالصی دارااست. مشخصا این سوخت در صورتی‌که مستقیما وارد پیشرانه خواهد شد، صحیح نخواهد سوخت و در فیض توان حداکثری پیشرانه را کاهش میدهد. چاره رفع این عارضه، استعمال از غربال سوخت میباشد.
استعمال از غربال بنزین چه اهمیتی دارااست؟
به کارگیری از غربال بنزین سلامت و پاک در دفعه در آغاز به تندرست پیشرانه خودرو شما امداد می‌نماید و از این طرز، هم سعی خودرو را بهبود میبخشد و قدمت آن را ارتقاء میدهد؛ چراکه در شکل نبودن آن، ذراتی زیرا گردوخاک، خرده فلز یا این که تکه‌های اکسید فلز و نم وارد سیستم سوخت‌رسانی خواهند شد. همین زمینه به نگهداری تندرست قطعات سیستم سوخت‌رسانی هم امداد می‌نماید. در سوی دیگر، سوختن بدون نقص بنزین در موتور میتواند سطح آلایندگی منتشرشده به وسیله آن را کم کند.
غربال سوخت خودروی انرژکتوری و کاربراتوری
مشخصا این نوع سیستم سوخت‌رسانی با هم تفاوت‌هایی دارا هستند ولی هر دو از این غربال خیاتی به کار گیری می‌نمایند. در خودروهای کاربراتوری کهن‌خیس، سوخت‌رسانی از روش ژیگلورهای کاربراتور به مجرای خروج سوخت می رسد. این مجراها قطر چندان متعددی ندارند؛ بعد از ناخالصی متعددی در بنزین باشد می تواند منش عبور سوخت را در‌این بخش مسدود نماید و فساد به توشه بیاورد.

مداقه غربال بنزین در خودروهای انژکتوری یک سری موازی می شود. از آن جا که سیستم تزریق سوخت در‌این خودروها، ادغام هوا و بنزین را به‌شکل پودر و بسیار فشرده از سوپاپ‌ها وارد سیلندر می‌نماید، خرد‌ترین وسعت از ناخالصی میتواند سبب گرفتگی این قسمت‌ها گردد و در کنار افت سعی خودرو، فساد ان را به‌یاروهمدم داشته باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.