دکمه RSCA Off به چه معناست و چه کاربردی دارد؟

خرید لوازم یدکی برلیانس در مشهد

دکمه RSCA Off به چه معناست و چه کاربردی دارد؟

۶ بازديد

یک‌سری دهه بعداز ساخت‌و‌ساز اولی خودروی تویوتا به اسم سبک AA در سال ۱۹۳۶، خودروساز ژاپنی جزو مشهورترین اسم‌های صنعت دنیا میباشد.

لوازم یدکی برلیانس

تویوتا طیف پهناور‌ای از وسایل نقلیه، از وانت پیکاپ ۱۰ هزار دلاری گرفته تا شاسی بلندها و خودروهای اسپرت لوکس را ارائه می‌نماید. در دنیای امروزی، کابین خودروهای تویوتا آکنده‌از نمایشگرهای لمسی، دکمه‌ها و کلیدهای مختلف میباشد که ولی غرض کلیه آنها ارائه خصوصیت‌های رفاهی و ایمنی به سرنشینان خواهد بود.
یکی‌از دکمه‌هایی که در خودروهای امروزی تویوتا بکار رفته و شاید بعضا خریداران که چندان در دنیای خودرو حضور ندارند با همت آن آشنا نباشد دکمه RSCA Off میباشد. این حروف مخفف عبارت Roll Sensing Curtain Airbags یا این که کیسه‌های هوای پرده‌ای حساس به چپ کردن خودرو میباشند. هنگامی که دکمه مرتبط با این خصوصیت فعال باشد، با تشخیص هرگونه ناپایداری و چپ کردن وسیله نقلیه، کیسه‌های هوا بیشتراز حد معمول باد گردیده و گشوده باقی میمانند تا از راننده و سرنشینان مراقبت نمایند. همینطور در طی چپ کردن خودرو، این کیسه‌های هوا قسمت بیشتری از شیشه‌ها را پوشش میدهند تا جان سرنشینان در نگهبانی باشد. به عبارتی‌طور که اسم دکمه نماد میدهد، RSCA Off سبب غیرفعال سازی خصوصیت خاطر گردیده شود هرچند روی دیگر کیسه‌های هوا تأثیری نخواهد داشت. شاید این سؤال برای شما پیش آید که سیستم RSCA یک خصوصیت ایمنی اساسی محسوب میشود پس چرا بایستی شخصی خواستار بی صدا کردنش باشد؟ حقیقت این میباشد که بعضا مالکان دوست دارا هستند پیکربندی سیستم‌های خودرو را حتی برای مدتی کوتاه غیرفعال سازند و به همین خیال و خاطر تویوتا دکمه مرتبط با RSCA Off را تعبیه نموده است.

در روی ورقه شاید به لحاظ رسد شما هیچ وقت نباید دکمه موردبحث را فشار دهید. با اینکه یک راننده معمولی هیچ وقت طریق رانندگی خطرناکی که سبب به چپ کردن خودرو خواهد شد نخواهد داشت البته جاده مملو‌از مخاطرات غیر قابل پیش‌بینی میباشد و براین اساس بایستی همگی حالات را در حیث گرفت. اما بازهم قوانینی وجود داراست که بی سروصدا کردن دکمه RSCA تویوتا ایده بدی نخواهد بود. یک کدام از حالات آلرژی این سیستم میباشد که شاید سبب گشوده شدن کیسه‌های هوای پرده‌ای در بعضا تصادفات گردد. این دستور میتواند حتی آسیب دیده شدن سرنشینان را به‌دنبال داشته باشد. ضمن این، در وضعیت آفرود سفارش میشود سیستم RSCA سکوت باشد. بخش اعظمی از خودروهای تویوتا با پیاده سازی آفرود عرضه میگردند و در مسیرهای فارغ جاده نیز ناهمواری‌های متعددی وجود داراست.

واپسین چیزی که راننده تویوتا می خواهد حیران شدن سیستم RSCA و گشوده شدن آن حتی‌د‌ر وضعیت معمولی میباشد. یک کدام از یوزرها تویوتا در فروم های منحصربه‌فرد این خودروساز مدعا گردیده در شرایطی که کیسه‌های هوای پرده‌ای در‌این حالت گشوده شوند ذیل پوشش گارانتی قرار نمی‌گیرند و به این ترتیب صاحب بایستی هزینه متعددی را متحمل گردد؛ ولی همگی میدانیم که صحیح همچون پیشرانه‌های قابل‌اطمینانی که می‌سازد، تویوتا برندی با سطح ایمنی بالاست و سیستم RSCA نیز ابتکار مثبتی به شمار می‌رود هرچند برخی اعتقاددارند خالی از نقص وجود ندارد و مالکان متعددی آن را سکوت می‌نمایند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.