طبق در خودرو چه کاربردی دارد؟

خرید لوازم یدکی برلیانس در مشهد

طبق در خودرو چه کاربردی دارد؟

۸ بازديد
امروزه اکثر وقت ها وسایل نقلیه دارنده یک یا این که دو طبق در سیستم تعلیق خویش میباشند.
لوازم یدکی دوو در یدکی حقی
خودروهای سواری به ازای هر چرخ یک طبق و کامیون‌ها و خودروهای شاسی بلند، دو طبق بالا و زیر دارا‌هستند. این طبق (بازوی در اختیار گرفتن‌کننده)، شالوده چرخ و دستگیره دستور ماشین را بهم متصل می‌نماید. طوری که سبب ساز به بالا و زیر رفتن ریلکس لاستیک‌ها حین رانندگی گردیده و در عین درحال حاضر از جنبش رو به جلو و عقب خودداری می‌نماید. ضمن این رابطه فی مابین چرخ‌ها و زمین را باقی نگه‌داشته و خودرو را ثبت می‌نماید. در فیض سرنشینان، ناهمواری‌های جاده اعم از گودی‌ها و برآمدگی‌ها را شم نخواهند کرد.

ساختار طبق خودرو و طریق همت آن
طبق خودرو دارنده ظاهری مشابه به A انگلیسی و یا این که اصطلاحا جناغ مانند میباشد. طوری که از دو شالوده و یک رأس تاسیس شده است. هر شالوده این قطعه نیز دارنده BOSCH‌هایی از محصول لاستیک میباشد که به BOSCH طبق معروفند. این BOSCH‌ها هم داخل یک BOSCH فلزی قرار گرفته و نقطه اتصال به شاسی هستند. در طرف دیگر رأس طبق جای‌دارد که به سیستم تعلیق متصل شد‌ه‌است. در واقع این اتصال از روش سیبک برقرار میشود. در امتداد مسیر نیز طبق به سگ‌دست و گرایش موج‌گیر وصل گردیده و مهم‌ترین اجزای سیستم تعلیق را در کنار هم قرار می دهد.

قابل ذکر میباشد که نوع دیگری از طبق با اسم طبق محوری نیز وجود داراست که دارنده ساختاری یک‌پارچه میباشد. در ساختار این طبق، BOSCH‌ها و محل اتصال سیبک در میانه قرار داشته و نیروهای عرضی وارده بر شاسی را دفع می‌نماید. ولی قرار دریافت کردن محل اتصال سیبک در اواسط طبق الزامی نبوده و در برخی سبک‌ها به یک طرف میل داراست. در فیض نیروی وارده به شاسی بوسیله BOSCH‌ها به طبق و بعداز آن به سیبک و سگ‌دست منتقل میگردد. این نیرو در غایت به گرایش موج‌گیر و فنرها رسیده و به طور دمپ گردیده مجددا به شاسی بازمی‌خواهد شد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.