وظایف و نشانه های خرابی پمپ روغن خودرو

خرید لوازم یدکی برلیانس در مشهد

وظایف و نشانه های خرابی پمپ روغن خودرو

۱۵ بازديد
مهمترین وظایف اویل پمپ، نادر کردن اصطحکاک میان قطعات متحرک موتور خودرو میباشد.
لوازم یدکی دوو در یدکی حقی مشهد پیروزی
به خیال و خاطر اططحکاک، مقدار متعددی از توان خودرو پیش از جابجایی به گیربکس به طور گرما، هدر می گردد. پمپ روغن با تکثیر روغن در موتور، از این اتلاف انرژی خودداری می نماید. به‌دنبال به مهم‌ترین وظایف این قطعه اشاره می‌کنیم.

نادر کردن ساییدگی و خوردگی سطح ها و قطعات موتور از روش لبریز کردن فضای در بین آن‌ها
امداد به عایق بندی حلقه پیستون به خواسته پرهیز از نشت گازهای درون سیلندر
خنک کردن قطعات موتور و جابجایی گرمای آن‌ها در طی جنبش روغن
کاهش لرزش و ارتعاش موتور از روش دفع ضربات توسط قابلیت و امکان هیدرولیکی روغن موتور
از در میان بردن آلودگی و گرد و غبار از قسمت های داخلی موتور

نشان های فساد اویل پمپ
حاد شدن پمپ روغن خودرو میتواند سبب ساز به بروز خطاها متعددی در خودرو گردد. با تشخیص به موقع فساد این قطعه می قدرت از بروز این ایرادات خودداری کرد. مهمترین نماد های فساد این پمپ دربرگیرنده این موردها می‌شود.

در شکل حاد شدن پمپ روغن، لامپ ارزیابی موتور در پشت داشبورد خودرو پر‌نور می‌گردد. براین اساس به محض پر‌نور شدن لامپ نظارت روغن، می بایست مبادرت به نظارت کردن روغن موتور نمایید. در‌حالتی که روغن کمتر از حد معمول بود، بایستی یه خرده روغن به خودرو اضافه نمایید. ممکن میباشد بعداز این شغل گشوده هم لامپ آنالیز پر‌نور باشد که در‌این مجال می بایست به تعمیرگاه رجوع‌کنید.
از سایر علائم فساد اویل پمپ، زیاد شدن صدای سوپاپ ها میباشد. در شکل فساد این پمپ، روغن کافی به پیشرانه نمی‌رسد و سطح اصطحکاک در بین سوپاپ ها ارتقا پیدا می نماید.
بالا رفتن دمای موتور از سایر نماد های وخیم شدن پمپ روغن خودرو میباشد. در‌صورتی‌که این روغن به اندازه کافی به اجزای موتور نرسد، دمای این قطعات ارتقا پیدا می نماید. براین اساس یکی علائم بالا رفتن دمای موتور، فساد پمپ جابجایی روغن میباشد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.