پلوس خلاص کن
بعضا از اتومبیل ها دارنده پلوس خلاص کن دستی میباشند که مکلف به قفل نمودن سیستم پلوس خلاص کن خویش قبل از اینکه وارد مسیر های لغزنده و مشقت بار صحرایی یا این که برفی شوند می باشند، چرا عدم ایفا این فرایند موجب گیر کردن اتومبیل در طول ایستادن و به کارگیری از دنده امداد درین مسیر ها خواهد شد. این قسمت مهمترین “اجزا پلوس” محسوب میشود.
خودرو هایی که از ۴ چرخ مستمر به طور مستمر استعمال مینمایند، نیازی به پلوس خلاص کن نخواهند داشت. درصورتیکه که شرایط قفل پلوس خلاص کن شخصی فعال گردیده و خلاف سعی بسیار آزاد نشود، ضربه زدن به آن به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود. آزاد نمودن پلوس با یه خرده جلو و عقب بردن آن قابلیت پذیر خواهد بود.
برخی از خودرو ها همانند تویوتا لندکروز به وسیله پلوس خلاص کن خود کار مدد میشود. براین اساس، وقتی که دنده یاری فعال خواهد شد، پلوس به طور خودکار قفل شود و زمانی که خودرو به حالت دو چرخ بازگردد پلوس از شرایط قفل بیرون میشود.
مشعلی
مشعلی قطعه ای میباشد که در انتهای گیربکس قرار داشته و از روش سه شاخ پلوس که در قسمت داخلی گیربکس جایدارد به پلوس متصل میشود. درحالتی که که در طول جنبش، خودرو آغاز به لرزش کرده و یا این که صدای سایش به گوش رسد، عالی میباشد نسبت به پژوهش این قطعه مبادرت نمایید به دلیل آن که این علائم آرم دهنده فساد مشعلی میباشند.