اگر واشر سرسیلندر خودرو شما بسوزد و بخواهید شخصاً و بدون مراجعه به مکانیک اقدام به تعویض آن کنید، باید بدانید که این کار چندان ساده نیست. تعویض واشر سرسیلندر نیازمند تجهیزات تخصصی، تجربه کافی و دقت بالا است. هرچند فیلمهای آموزشی متعددی در اینترنت وجود دارد و حتی در دفترچه راهنمای خودرو نیز توضیحاتی در این خصوص ذکر شده، اما انجام عملی این کار دارای ظرافتها و ریزهکاریهایی است که باعث میشود هر کسی نتواند آن را به شکل صحیح و اصولی انجام دهد.
برای شروع کار، ابتدا باید روغن موتور، آب و ضدیخ خودرو را به طور کامل تخلیه کنید. پس از آن، لازم است سرسیلندر و بلوک سیلندر تحت تست فشار قرار گیرند تا ترکها یا ایرادات احتمالی روی آنها مشخص شوند. در مرحله بعد، سطح سرسیلندر و بلوک سیلندر باید کاملاً تمیز شوند تا هیچگونه آلودگی یا باقیماندهای مانع از آببندی صحیح واشر نشود. سپس واشر سرسیلندر جدید را روی بلوک سیلندر قرار دهید. بعد از جایگذاری واشر، لازم است آن را کاملاً تراز کنید و پیچهای مربوطه را به صورت استاندارد و با گشتاور مناسب سفت نمایید.
در پایان، تمامی قطعاتی که در ابتدای کار باز کردهاید باید دوباره در محل اصلی خود نصب و محکم شوند. نکته بسیار مهم این است که بعد از اتمام عملیات تعویض، حتماً روغن موتور، آب و ضدیخ تازه را داخل خودرو بریزید تا سیستم به درستی عمل کند و موتور بدون مشکل کار کند.